Selles uuritakse Malaisia reisilennuki allatulistamist Ukraina kohal. Uudse versioonina tuuakse välja, et peale Antonovi tüüpi Ukraina lennuki allatulistamist hakkasid Ukraina hävitajad lendama reisilennukite "varjus". Sel juhul on vene tanke saatvatel BUK-raketisüsteemidel keeruline sõjalennukit sihtida, hävitaja saab aga anda raketituld tankide pihta.

Ukraina lennuväes kasutatavad Su-25 ja Mig-29 hävitajad võivad tõusta reisilennukite lennukõrgusele. Pärast Antonovi transpordilennuki allatulistamist separatistide poolt keelas Ukraina tsiviillennukite ülesõidud madalamal kui 10 kilomeetrit. Sellest kõrgemal aga jätkus reisiliiklus.

Ukraina Kaitsenõukogu kõneisik eitas seda, et traagilisel Malaisia lennuki allatulistamise päeval, 17-ndal juulil Ukraina väed ründelennukeid kasutasid.

Hollandist startinud reisilennuki allatulistamine arvatavalt Venemaa ohvitseride poolt sai suvel ajendiks, miks Euroopa riigid leidsid üksmeele Venemaale majandussanktsioonide kehtestamisel.

Artikkel ilmus esmakordselt 15.jaanuaril 2015