Võtsin ühendust kõigi nende autofirmadega, mille väravast minu meelest võis mõni miljonimasin välja veereda. Väga täpseid kriteeriume ma ette ei andnud. Nii et kui masin maksis näiteks 999 999 krooni, siis jäi autofirma inimeste otsustada, kas nad arvestasid selle miljonäride hulka või mitte. Itaalia Autost igatahes tunnistati, et nende müüdud Lancia Thesise eest makstud summa jäi küll kuuekohaliseks, kuid hinnakirja järgi oleks see maagilisest piirist üle ulatunud.

Suuri üllatusi selles nimekirjas pole. Sedasama Lanciat vahest võibki pidada kõige ootamatumaks margiks. Pisut kummaline tundus mulle esiti ka suurte Ameerika džiipide puudumine (peale ühe erandi). Kuid meie ametlikes müügiesindustes pakutavate Jeepide hinnad jäävad miljonist üsna kaugele (kuni 736 685 krooni). Parimas varustuses Chevrolet Tahoe maksab 895 000 ja lisavarustusega saab hinna üsna lihtsalt miljoni ligi. Üle selle maksti Tahoe eest ühel ainsal korral. 

Enim müüdud miljonäride hulgas samuti erilisi üllatusi pole. Tabeli tipus troonivad suured Saksa luksussedaanid, neile järgneb trobikond luksusmaastureid. Markidest on Mercedes oodatult esikohal (61 autot) BMW (33) ja Audi ees (30). BMW edu Audi ees on seletatav asfaldimaasturi X5 hea müügieduga. Audil otsest konkurenti vastu panna pole, ligilähedaste omadustega allroade müüdi tänavu vaid üksainus eksemplar. Neljandat-kuuendat kohta jagavad Hummer, Range Rover ja Volkswagen jäävad juba pikalt maha (15 miljonikroonist masinat).

Eesti rikkurostjate veidrat maitset tundub kinnitavat Porsche näide. Kuulus sportautomark on miljonäride tabelis esindatud kuraditosina sõidukiga, kuid ükski neist pole sportauto. Tegemist on maasturitega, sest kõik 13 kannavad marginime Cayenne. Ka Volvo ja Toyota miljonärid kuuluvad eranditult maastikuautode hulka. Üldpilt on aga selline: 201 miljonimasinast on luksussedaane 98, maastureid 83, ja sportautosid kõigest 20 (kui arvata nende hulka ka Mercedese AMG-mudelid). Nii et ainult ostjate maitset pole vist põhjust süüdistada, ju on oma osa ka meie endiselt viletsatel teeoludel.

Kindlasti tundub paljudele veider, miks puudub nimekirjast Maybach 62, eeldatavalt kõige kallim tänavu Maarjamaale saabunud sõiduauto. Põhjus on lihtne - formaalselt polnud selle müüjaks Eesti firma, vaid DaimlerChrysler AG.

Millised autod!

Mercedes-Benz S-klass43
Audi A827
BMW 7. Seeria17
BMW X516
Hummer H215
Range Rover15
Porsche Cayenne13
Volkswagen Touareg10
Mercedes-Benz SL7
Mercedes-Benz G-klass6
Lexus SC 4306
Volkswagen Phaeton5
Mercedes-Benz AMG-mudelid4
Toyota Land Cruiser 1003
Volvo XC903
Audi RS6 Avant2
Jaguar XJ2
Lexus LS 4302
Audi allroad1
Cadillac STS1
Chevrolet Tahoe1
Lancia Thesis1
Mercedes-Benz CL1
Kokku201

Popimad miljonimargid

Mercedes-Benz61
BMW33
Audi30
Hummer15
Range Rover15
Volkswagen15
Porsche13
Lexus8
Toyota3
Volvo3
Jaguar2
Cadillac1
Chevrolet1
Lancia1