Meestele suunatud kosmeetikatooted tulid, et jääda. Hetke prognoosid on lausa sedavõrd optimistlikud, et ennustavad meeste kosmeetikale 10 aasta pärast 15%-list osa kogu nahahooldustoodete turust üldse.

Eesti mehed prantslastest kehvemad

Siiski tundub, et harjumus ja traditsioonid nõuavad oma ning meestele mõeldud nahahooldustoodete vastuvõtt on riigiti väga erinev. Sama kehtib ka erinevat vanusegruppide kohta.

Kui prantsuse mehed on ennast poisikeset peale harjunud eau de cologne’iga värskendama, araabia mehed pediküürihooldust saama ning vene uusrikkad juba loomult vaid kõigele uuele orienteeritud, siis eestlase pragmaatilise loomu jaoks tundub enese kreemitamine pigem tühipalja eputamisena. Üks keskmine eesti mees tunnistab keskeltläbi kolme iluprotseduuri: saunaskäimist, küünte lõikamist ja habemeajamist. Ometi on viimaste aastate jooksul toimunud muudatus ja seda eriti nn.võitjatepõlvkonna esindajate seas, kelle jaoks traditsioonide murdmine on olnud juba eos eesmärgiks omaette.

Milleks siis meestele kosmeetika, koos kõige sellega kaasnevaga, kui ometi on aegade hämarusest saati ilma läbi aetud. Aga selle vajalikkus ongi tingitud eelkõige just muutunud ühiskonnast ja nõudmistest nii teistele kui ka iseendale.

Naiste kreem meest ei aita

Kui sajand tagasi veetis mees suure osa oma elust liikudes värskes õhus, süües ökoloogiliselt puhast toitu ning järgides päevarežiimi, mis enam-vähem võis toetuda isiklikele vajadustele, siis praegu võib endale sellist luksust lubada vaid naturaalmajandust harrastav erak. Tänapäeva mees istub enamiku oma ajast kinnises ruumis, sööb rämpstoitu ning ägab rõhuvate edukultuse normide all. Stressist tingitud nahahädad, enneagsed kortsud ning keskkonna saastav mõju jätab jälje.

Kuna naistel on tavaliselt kosmeetika vallas piisav isiklik kogemus, on nad olnud ka altimad märkamaks meeste elsutiilist tingitud nahaprobleeme ning pakkunud abivalmilt lahenduseks midagi enda kreemivalikust või vedanud mõne julgema lausa oma kosmeetiku juurde kaasa.

Kuid siin on tehtud põhimõtteline viga. Sest nii nagu erinevad mehed naistest, nii erinevad üksteisest ka nende nahad. Meeste näonahk on oma struktuurilt paksem, rasusem, suurepoorilisem jne. Nende naha kollageeni­sisaldus on suurem, mistõttu tekivad ka kortsud hiljem. Meeste näonahale on omane tihe karvakasv ning pidev raseerimine muudab nende naha nõrgaks ja altiks vistrike tekkele. Vaid silmaümbruspiirkond on nii naistel kui ka meestel sarnane.

Kiire tulemus ja lihtne pakend

Kõige õigem oleks meestel nendele suunatud kosmeetikatoodetesse suhtuda, juhindudes eesti vanasõnast „Kus viga näed laita, seal tule ja aita!”. Tundub kuidagi kilplaslik kannatada talvel pidevast temperatuurikõikumisest tingitud kuiva nahka, kui samas on olemas toode, mis pakub probleemile kiiret leevendust. Või kurta semudele pärast igaõhtust trenni ja duši, kuidas nahk kogu aeg sügeleb, kui on võimalus järgmisel korral poest dušigeeli valides osta lihtsalt toode, mis sisaldab ühtlasi ka niisutavaid ja toitvaid komponente.

Meeste nahahooldustooted on orienteeritud kiirele tulemusele, hõlpsale kasutusviisile ning maskuliinsele pakendile, sest tootjad on oma sihtgruppi nii seest kui ka väljast põhjalikult uurinud. Ja teada on, et mehed ei taha pikki selgitusi, kaugele suunatud lubadusi ning suhtuvad lõhnavatesse kreemidesse äärmise umbusuga.

Meeste kosmeetika loomisel juhindutakse põhimõttest, mis eemaldab juba eos kõik liialdused. Sarjad on enamasti lihtsa struktuuriga ja tooted selgelt arusaadava toimega: esmased hügieenivahendid, niisutavad ja toitvad kreemid, kiired efektikreemid abivajajatele ning silmaümbruspiirkonnale mõeldud tooted. Julgemad sarjad aga pakuvad ka salendavaid tooteid kehale ning erinevaid maske (näiteks suitsetajatele mõeldud toksiine väljutav mask).

Meeste kosmeetika virvarr lettidel

Ka Eesti jaekaubanduses reageeriti uutele tuultele kiirelt. Kui veel 7–8 aastat tagasi olid lettidel vaid mõned üksikud meestele mõeldud tooted, siis praegu on saadaval meestesarju igale maitsele, vajadusele ja rahakotile. Meeste kosmeetikasarjadega on esindatud nii kõrgema klassi eksklusiivsed nahahooldusarjad Shiseido, Dior, Clarins, Sothys ja Bio­therm, profisarjad Matis, Phytomer ja Decleor, kui ka massikosmeetika poolelt Lóreal ja Nivea. Seda, et nüüd ei saa enam keegi ilma meeste toodeteta hakkama, tõendab kõige paremini paar aastat tagasi turule jõudnud Hugo Bossi nahahooldussari Boss Skin.

Kõigi eespool mainitute kõrval leidub ka sarju, mis loodud spetsiaalselt meeste tarbeks, näiteks Nickel ja Zirh. Olles mõeldud vaid meestele, on nad ehk imagoloogiliselt vabamas seisus ja võimelised uuendustele kiiremini reageerima. Ka nende sarjade välimus reedab, et tegu on tõeliste meeste toodetega: mehised potsikud, plekist tuubid ja lihtsasti mõistetavad sildid.

Meestele oma kosmeetikasalongid

Kuid see pole veel kaugeltki kõik. Jaemüügis saavutatud edust tiivustatuna tegid söakamad profisarjad teoks esmapilgul hulljulgena tundunud mõtte ning lõid spetsiaalselt meestele mõeldud hooldused, mis sisaldasid just meeste eripära arvestavaid massaaže, protseduure ning näo- ja kehahooldustooteid. Vastuvõtt meeste poolt on olnud suurepärane ning nad on kosmeetikute sõnul osutunud eriti lojaalseteks ja margitruudeks klientideks. Kuna privaatsus on meestele ülitähtis, siis on loodud ka salonge, mis mõeldud ainult meesklientuurile.

Baltikumis esimene taoline, Nickel-Spa, asub Tallinna kaubamaja meestemaailmas ning pakub tavakosmeetikahooldustele lisaks menukaid veeprotseduure energiakapslis.

Praegu võib meestele suunatud pakkumisi leida pea iga salongi- või spaahoolduste nimekirjast. Kosmeetiku juures käimine või spaa külastamine on ka meeste seas õigustatult muutumas üheks levinumaks taastumisvormiks pärast pikka töönädalat või stressi­rohket perioodi. See annab lootust, et eluterve suhtumine endasse ja oma välimusse saab ka eesti meeste hulgas tavanormiks.

Kevadised lõhnasoovitused

Dior Homme Dermo System Repairing Moisturizing Emulsion 50 ml (818.–) luksuslik ja kvaliteetne nahka taastav emulsioon niisutab, ravib, matistab ja kaitseb ning muudab kuivama kippuva naha taas mõnusalt pehmeks. Kasuta hommikul ja õhtul eraldi või pärast seerumi pealekandmist.

Boss Skin Revitalizing Moisture Cream 50 ml (510.–) sobib kuiva naha toitmiseks, niisutamiseks ja kaitsmiseks. Uuringud kinnitavad, et 80% kõikvõimalikest nahakahjustustest on põhjustanud UV-kiired ja 87% meestest ei kasuta oma näol mingit päikesekaitset. Kreem pakub nahaarstide soovitatud kaitsefaktorit SPF 15.

Nickel Extreme Comfort Moisturizer 75 ml (528.–) intensiivne näokreem hooldab ja kaitseb nahka nii kõige kõvema pakase eest kui ka pärast pikka aega päikese käes viibimist. Hoolimata oma tõhususest, jätab kreem nahal kerge tunde ning hoolitseb selle eest, et nägu ei hakkaks päeva jooksul läikima.

Decléor Soothing Aftershave Fluid 75 ml (470.–) on pehme ja kerge koostisega emulsioon nahale, kui see pärast raseerimist kisub ja niisutamist vajab. Värskendab, rahustab ning vähendab ärritust.

Sothys Soothing After Shave 50 ml (485.–) palsam rahustab habemeajamisjärgset nahka kohe, andes pehme ja meeldiva tunde. Taastav palsam jätab naha elastseks, ilusaks ja värskeks. Sobib kõikidele nahatüüpidele.

L’Oreal Paris Men Expert Hydra Sensitive 50 ml (129.–) 24 h niisutav kreem tugevdab naha loomulikku kaitsemehhanismi. Neli tugevdavat mineraali (kaltsium, magneesium, vask ja mangaan) kreemi koostises tagavad tundlikule nahale kaitsva, tugevdava ja elustava toime.

Nivea For Men Q10 New Energy Gel 50 ml (155.–) energiat andev geel imendub kiiresti. Nahale ei jää rasvast läiget, värskendav tunne saabub hetkega.

Selle kevade moeparfüüm on meeli ergutavalt värske ja sportlik! Karged tsitrusenoodid rõhutavad puhtuseaistingut ja soosivad aktiivset elustiili.

Klassikuks saanud Lacoste Essentiali uus energiat andev tsitruseline lõhnaversioon Lacoste Essential Sport EdT 75 ml (795.–) loob oma kandja ümber jääkülma värskuse aistingu ning mehelikult enesekindla aura (müügil alates aprillist 2010).

Uus Gucci by Gucci Sport Pour Homme EdT 50 ml (880.–) parfüüm on jahe ja värske, kuid siiski tugev – äratab teatava mängulisuse ja tekitab mõnusa meeleseisundi, sobides nii vabadeks hetkedeks kui ka igapäevaseks kasutamiseks (müügil alates aprillist 2010).

Bruno Banani Made for Men EdT 50 ml (405.–) jalustrabava parfüümi kütkestavate puuviljaste ja aromaatsete tipunootide, meheliku puiduse ning muskuselise põhja kombinatsioon rõhutab nutika võrgutaja muretut ellusuhtumist ning on tema teele sat­tuvate naiste jaoks vastupandamatu.

Biagiotti meestelõhnade klassiku Roma for Men uusversioon Laura Biagiotti Mistero di Roma Uomo 40 ml EdT (625.–) on moodsalt idamaine fougère-parfüüm karismaatilisele, elegantsele ja erilisele mehele.

Uue ja põneva kevadlõhna otsingul tasub kindlasti proovida parfüümvett John Varvatos Artisan EdT 75 ml (854.–). Aroomist õhkub pika suvise nädalalõpu meeleolu: vabadust ja muretust, rõõmu looduse puhtusest ja ilust.

Prada Man EdT 50 ml (830.–) on parfüüm mehele, kes väärtustab traditsioone, kvaliteeti ja isikupära, kuid on alati uuele avatud. Vastanditel põhinev ambra-sõnajalalõhn on üht­aegu klassikaline ja moodne.

Vana hea Gant Silver EdT 40 ml (630.–) seiklushimulisele ja moodsale mehele, kes naudib aktiivset elustiili. Ta on hulljulge, enesekindel, maskuliinne ning samas ettearvamatu ja tahumatu. Lõhn avaneb karge tsitruselise seguga bergamotist ja laimist koos basiilikulehtede värskusega.

Mõeldud julgetele meestele

Tahad välja näha kui kuldne päikesepoiss või just lõunamaareisilt koju saabunud edukas ärimees? Kasuta spetsiaalselt meestele mõeldud pruunistavat näokreemi Nickel Le Grand Bluff 50 ml (421.–).

Uuel, spetsiaalselt meeste kõhupiirkonna trimmimiseks mõeldud kehageelil Clarins Men Ab Firming Body Toning Gel 150 ml (577.–) on efektiivne nahka pinguldav ja kehavorme parandav toime. Trenni tegemine aktiviseerib geeli toimet veelgi!

Wella System Professional Just Men Gel-Paste Shampoo 200 ml (275.–) on juukseid tihendav ja peanahka värskendav šampoon. Guaraana ja mentooli jahutav jõulisus annab päeva alustamiseks vajaliku energialaengu. Geelpasta koostises on ookeaniekstraktid, mis puhastavad juuksed ja annavad värske tunde.