1974. aastal asutas Giorgio Armani koos oma partneri Sergio Galeottiga Giorgio Armani S.p.A, et hakata tootma meesteriideid (naistekollektsioon anti välja 1975. aastal). Firma asutamiseks vajaliku algkapitali sai ta oma Volkswageni müügist. See oli tõenäoliselt Giorgio Armani parim tehing, sest aastakümnetega on Armani kasvanud üheks maailma väärtuslikumaks ja tuntumaks kaubamärgiks.

Giorgio Armani muutis 1970. aastatel populaarseks uue „Inglise” stiili, mille kõige tähtsamaks komponendiks oli tagasihoidlik villane ülikond.

Rahvusvahelise läbimurde saavutas Armani, tehes riideid kuulsatele Hollywoodi nimedele. 1980. aastal linastus „Ameerika gigolo”, kus oli põhirõhk materiaalsetel huvidel. Peategelane Richard Gere kannab filmis ülimalt elegantseid luksusrõivaid ja need kannavad Armani märki. Armani reklaamnägudeks oli ka Miami Vice’i politseinikepaar, kes olid eriti populaarsed 80. aastate teises pooles.

Pärast elu- ja ärikaaslase Sergio Galeotti surma 1985. aastal kahtlesid paljud Armani püsimajäämises. Ettevõtte esimese kümne aasta jooksul oli Galeotti tegelenud äripoolega ja Armani keskendunud kujundustööle. Paljud oletasid, et lihtne moelooja ei ole võimeline äri juhtima ja et Armani firma sõltumatuse päevad on lõppemas. Aga tegelikkuses see nii ei olnud. Armani edulugu jätkus ja jätkub veelgi.

2001. ja 2006. aastal nimetas Forbes Armani kõige edukamaks disaineriks. Üllataval kombel tegi vanameister ka innovaatorluses endast noorematele moeloojatele silmad ette: 2007. aasta jaanuaris sai Armani maailma esimeseks disaineriks, kes tõi moeetenduse internetti.

Armani kaubamärgi all tuntakse hinnaklassilt ja sihtrühmalt järgmisi kollektsioone:

Giorgio Armani

Giorgio Armani on 35–50aastastele suunatud kollektsioon. Üks maailma hinnatuim kõrgmoebränd, mis on kättesaadav ainult valitud kaubamajades. Just sellest kollektsioonist pärinevad paljud Oscari-gala õhtukleidid.

Armani Collezioni

Armani Collezioni on teine Armani kõrgmärk, mis pisut laiema tootevalikuga. Müügil butiikides ja tipp-kaubamajades. Hinnatasemelt umbes 20 protsenti odavam kui Giorgio Armani, aga kallim kui Emporio Armani, Armani Jeans ja Armani Exchange.

Armani Privé

Armani haute couture liin. Tooteid valmistatakse ainult tellimise peale. Armani Privé oli esimene kõrgmoebränd, mille moeetendus toimus reaalajas internetis.

Emporio Armani

Emporio Armani on mõeldud erinevalt eelnevatest ka noorematele, 20–50aastastele. Tänavu jaanuarist on Emporio Armani reklaamnägudeks jalgpallur Cristiano Ronaldo ja filmistaar Megan Fox. Emporio tähendab itaalia keelest tõlgituna kauplust või turgu.

Armani Jeans

Armani Jeans tuli turule 1981. aastal ja on leidnud hulganisti fänne teksaarmastajate hulgas. Armani-maailma kättesaadavaim bränd, mõeldud 18–30aastastele. Armani Jeansi riided on värvi­kirevamad ja logogi suurem kui kallimatel Armani liinidel.

Armani Junior

Armani moeliin, mis mõeldud lastele ja noortele.

Armani Exchange A|X

Armani ExchangeA|X tuli turule 1991. aastal ja on selle ajaga saanud üheks juhtivaks moebrändiks tänases maailmas eelkõige oma soodsa hinna tõttu. A|X on Armani liinidest kõige nooruslikum ja tuntud oma provokatiivsete reklaamikampaaniate poolest.

Iga rõivamargi all turustatakse lisaks valmisriietele prilliraame, kellasid ja kosmeetikat, kuigi neid tooteid valmistavad teised firmad litsentsilepingu alusel. Lisaks on Armanil mööblibränd Armani Casa ja hotellikett.

Eelmisel nädalal avati draamateatri vastas (endise Apteegi ruumides) Emporio Armani esinduskauplus. See aga ei tähenda, et eelmise aasta lõpul Rävala puiesteel suletud kauplus oleks lihtsalt asukohta vahetanud. Uus kauplus on uhkeim moepood Tallinnas: must-valge sisustus ja rohkelt peegleid on Emporio Armani kaupluste uus nägu. Sellesarnaseid Baltikumis rohkem pole. Koolitatud müüjad teevad oma tööd väga professionaalselt.

Kaupluses müüakse kollektsioone Empori Armani ja Armani Jeans. Suurt tähelepanu pööratakse ka Armani aksessuaaridele, maailmakuulsa moebrändi kotid ja vööd on nõutud kaup. Müügil on ka EA7 spordi- ja vabaajakaubad, sügisel saabub valikusse sügistalvine kollektsioon EA7 by Reebok.

Armani pood on avatud
E–R 10–19, L 11–17, P 11–16.

Kaupluses kehtivad endised Emporio Armani kliendikaardid.

Uus Armani kauplus Tallinnas

 

Emporio Armani kevadsuvine mood on kui kosmopoliitsuse väljendus. Kollektsioon miksib tundeid ja muljeid, värve ja kujundeid. „Alati noortepärane, kuid individuaalne ja läbimõeldud,” seletab Giorgio Armani oma loomingut, „alati otsides ja oma tee leides elegantsi tunnetamise teel.”

Kollektsioon on individualistliku generatsiooni portree. See generatsioon on eri maade, ametite ja stiilide võrgustik, mis peegeldub Tokyo- ja New Yorgi laadsete suurlinnade meeleoludes.

Emporio Armani kevadsuvine kollektsioon kannab nime Vabaduse Tunne – see pulbitseb energiast, kannab endas õnne ja rõõmu ning on täis mängulisust.

Materjali voolavat liikumist tasakaalustab võimas graafiline must-valge disain, seda esineb nii plokkide, geomeetriliste mustrite kui ka triipudena.

Kui paljud moekunstnikud on 2010. aasta kevadsuvises kollektsioonis rõhutanud eksootikat ja nostalgiat, siis Emporio Armani kollektsioon on suurlinlik ja nüüdisaegne. Lisaks musta-valgele kombinatsioonile on suur osakaal mitmevärvilistel graafilistel mustritel ja värvidel. Värvidest domineerivad stiliseeritud lillede varjundid: fuksiaroosa, punane, korallsinine ja oranž. Samades elurõõmsates suvevärvides on disainitud ka bikiinid ja ujumistrikood.

Tänavusuvine mood on hästi aksessuaariderohke. Kohustuslikud elemendid on ümmargused päikeseprillid ja kaelakeed, milles kokku sobitatud siidipael, pärlendavad helmed ja kristallid. Tähtsal kohal on suured läikivad plastelemendid, olgu nendeks siis prossid, huvitavad kinnised, vöö- või kotipandlad.

Emporio Armani kevadsuvine naistekollektsioon