Klass: Business

Aeg: 19. september

Hinne 4+

Piklike mustade klaasidega Nordic Jet ja Baltic Jet katamaraanid näevad vaieldamatult head välja. Neis Norra lipu all sõitvates kandilistes sõsaralustes on stiili. Reisijakohti on vähem kui Tallinki ja Silja kiirlaevades – kummaski jet’is kõigest 428 – ja see on hea. Ruumi jagub – eriti praegu, mil sõitatahtjaid sügiseselt vähe – ning sisekujundus on silmapaistvalt läbimõeldud. Astud sisse ja oled kohe avaras suurte akendega turistiklassi (Jet Class) salongis, mille kolmnurkne katuseaken kenasti valgeks teeb. Väike tax-free-pood ja trendika kujundusega kiirsöögikohvik jäävad kohe nägemisulatusse. Väärib märkimist, et Jet klassis on maitsekalt grupeeritud istmeid tervelt nelja-viit sorti. Igaüks peaks leidma just midagi enda kehakujule sobivat.

Odavamat turistiklassi (ühe suuna hinnad 295–610 krooni) on lihtne kiita, kallima Business Classi puhul on ootused kõrgemad. Punaste ja veidi päevinäinud nahkistmetega ärireisijate saal on Nordicu katamaraanidel projekteeritud laeva etteotsa ja see on mõnes mõttes möödalask. Isegi väikse lainetusega hakkab üsna meretundlike katamaraanide vööris õõtsutama, sellal kui ahtris, kus paikneb laeva pahedesektsioon (napsubaar, mänguautomaadid, suitsetamisrõdu), pole tunda suurt midagi. Muidugi tuleb kohe tunnistada, et just sellise paigutuse tõttu avaneb äriklassist otse sõidusuunas hunnitu merevaade. Kes hindab ilu, nõustub kerget iiveldust taluma.

Nii nagu kõik Tallinn-Helsingi liini laevafirmad rõõmustab ka Nordic oma ärikliente  tasuta baariga. Veinist pakutakse laevareisi algul ainult valget (punase pudel on tühjaks saanud ja stjuardessid ei tõtta uut avama), kuid kangema napsi valik on rahuldav – saadaval on viis-kuus valikut Camparist Koskenkorva vodka ja Bacardi Superiori rummini. Toitlustamine jätab Business Classis samas  tõsiselt soovida, vähemasti konkureeriva SuperSeaCati First Classi elegantse menüüga võrreldes. 19. septembril pidi Nordicu kodulehe kohaselt olema pakkumisel paprika-tomatikastmes põrsas, kuid tegelikult auras metallkastides (iseteenindus) hoopis grillitud lõhe, mida võis pruukida fooliumis küpsetatud ahjukartuli ja kodujuustukastmega – seega 18. septembri toit. “Aga meil oli vahepeal tormipäev,” seletas sirelilillas kostüümis stjuardess toidukaardil mitteettenähtud eine pakkumist. Tekkib kuri kahtlus, et tormipäeva pidas lisaks laevapersonalile ka grillitud lõhe, sest just nimelt liiga kaua kuumutusalusel seisnuna need imelikud punakad kalatükid maitsesid. Ja magustoitu (ega puuvilju) kas ei olnud või oli see lihtsalt varasemate reisijate poolt ära manustatud. Andke andeks, igastahes. Kui premium-pilet maksab kuni 955 krooni ühe suuna eest, siis võiks teenindusega veidike enam pingutada.

Nii nagu teistelgi kiirlaevadel, vältab laheületus Nordicu katamaraanidel umbes sada minutit. See aeg läheb puhtas, avaras ja üsnagi maitsekas salongis õige kiiresti, mis sest, et meelelahutuseks lakke riputatud monitoridest näidatakse peamiselt parfüümireklaame. Kuid eks olegi nii, et Nordicu suurimad plussid ilmnevad alles (või veel) sadamas. Nordic Jet Line’i terminalid nii Tallinnas kui Helsingis asetsevad linnasüdamele meeldivalt lähedal ning teadaolevalt on Nordic ka ainus siinne laevafirma, kes kallima klassi pileti ostnutele sadamas ootamise ajaks lounge’id on ehitanud. Need vaiksed, kergeid snäkke, kohvi ja internetiühendust pakkuvad ootesaalid on nii kõva sõna, et nende pärast võib teatud puudused merepealses teeninduses andestada.

Loo kirjutamisel on kasutatud  tähelepanekuid Nordic Jet Line’iga tutvumisreisil käinud Liisa-Indra Kärdilt.

Marsruut: Helsingi-Tallinn

Klass: Business

Aeg: 19. september

Hinne: 4+