Klient oli sellest teadlik, kuid teda üllatas ja ärritas see, et pank jälgib, millal ta palka saab ja kuhu ta selle kulutab-kannab, kuna tal hetkel võlgnevust panga ees polnud, kuid möödunud kuul maksis hilinevusega veidi alla ühe euro suuruse summa.

Swedbanki esindaja Mart Siilivase sõnul pole eelkirjeldatud juhtum võimalik, sest tema sõnul ei tohi töötajad jälgida maksekuulekate inimeste kontosid.

„Kirjeldatud olukord on täielikult välistatud. Swedbanki võlahalduse osakonna töötajad võtavad ühendust ainult klientidega, kellel on reaalselt võlg panga ees,“ sõnas Siilivask.

Võlgnevuseks loetakse Siilivase sõnul seda, kui kliendi poolt on tasumata krediidilepingu graafikujärgsed maksed algusega esimesest päevast peale maksekuupäeva.

„Allpool kirjeldatud juhtum võib tekkida näiteks juhul, kui isik oli oma võlgnevuse panga ees just eelnevalt kõrvaldanud, kuid temaga samal päeval ühendust võtnud võlahalduse töötajani see info veel jõudnud ei olnud. Võlahalduse töötajad üldjuhul teavitavad vestluse käigus klienti edasiste võlgnevuste vältimiseks ka tulevasest maksekuupäevast ja soovitavad kontrollida, et kontol oleks selleks õige summa,“ ütles Siilivask.