Olen teisel korrusel korrapidaja. Igal vahetunnil jalutan koridoris ja jälgin, et õpilased aknalaual ei istuks ega põrandal istudes tervet koridori oma laiutamisega kinni ei paneks. Päev möödub rahulikult, teen paar noomitust aknalaual istujatele. Korrapidamine on kindlasti vajalik ja iga õpetaja ise määrab, kus ja millal ta korda peab. Aga kui muidu jõuab vahetunnis e-päevikut täita või meile saata, siis nüüd lükkub see päeva lõppu.
8.15 Kirjandus, 7.B
Õpilased pidid kodus valmistama ette kuni 5minutilise kõne teemal “Kas on kerge olla noor?”, “Eesti keel või inglise keel?” või “Kas lugeda raamatuid või vaadata filme?”. On väga sisukaid, heade näidete ja argumentatsiooniga kõnesid, aga on ka ülejala valmis visatuid. Esinemisoskus iseenesest on üllatavalt hea.
9.10 Kirjandus, 7.A
Rahvaluule kontrolltöö.
10.05 Kirjandus, 7.A
Kuulame kõnesid. Probleeme on kuulamisega – iga kõne pole põnev. Lahendan olukorra nii, et kõik hindavad kõnesid viie palli süsteemis, arvestades huvitavust, esitamisoskust, ajast kinni pidamist ja soravust.
11.30 Eesti keel, 6.A
N-ö klassikaline õpiku ja töövihiku tund, kordame sõnaliike.
12.15 Eesti keel, 5.B
Eelmisel nädalal kirjutasid viiendikud kontrolltöö häälikutest. Jagan tööd kätte ning vaatame üle, kuidas läks. Kuna kell üks on kavas klassi pildistamine, jääb tund 15 minutit lühemaks. Pildistamine tekitab palju elevust, tüdrukud mõtlevad pigem soengule ja huuleläikele kui häälikuühenditele. Pildistamas läheb pikalt, sest lisaks klassipildile tellitakse portree- ja passipilte ning loomulikult “sõbrakaid”, kus sättimine ja see, kes kelle kõrval seisab, on äärmiselt oluline.
13.20 Konsultatsioon
Kohal kolm õpilast, kes teevad järele lugemiskontrolle. Parandan tööd jooksvalt. Täidan e-päeviku. Mulle meeldib, et konsultatsiooni tuleb vähe õpilasi, kuna üldiselt tundidest ei puuduta ja halbu hindeid saadakse ka vähe. Konsultatsioonitunnid ei ole muide tasustatud.
14.15 Konsultatsioon
Kohal üks õpilane, kes teeb järele hommikuse rahvaluule töö. Parandan ära 26 seitsmenda klassi rahvaluule kontrolltööd.
Lõunasöök
Üldiselt on TIKis söögid väga head ning teenindus samuti. Ka pole ma siiani kuulnud, et mõni õpilane söögi üle kurdaks, aga eelmises koolis oli see pidev teema. Hinnad on õpetajale väga madalad ja alati saab juurde värsket salatit.
Kohtumine kolleegiga: projektipäev
TIKis on sügis- ja kevadvaheaja eelsed kaks päeva traditsiooniliselt projektipäevad, kus tegeletakse huvitavate ja arendavate ettevõtmistega, seekordne teema on vilistlased. Kuna mul on juhatada 5. klass, planeerime neile nukufilmi valmistamise. Esimesel päeval koostavad nad stsenaariumi “Mina 15 aasta pärast TIKi vilistlasena” ja reedel läheme Nukufilmi Lastestuudiosse, kus valmivad reaalsed filmid.
16.00 Gümnaasiumiõpetajate ümarlaud
Arutatakse gümnasistide edasijõudmist. TIKis toimuvad ümarlauad iga perioodi keskel, et kaardistada n-ö ohud: keegi ei jõua edasi, puudub palju vms. Minu õpetatavates klassides suuri probleeme õpilastega pole. Meeldis, et vestlus oli väga konstruktiivne, ei läinud isiklikuks ega targutav-nämmutavaks.
16.30 Valmistan ette reedest Noored Kooli loengut
Noored Kooli on programm, mis valmistab ette neid õpetajaid, kes pole pedagoogilist haridust omandanud, aga ometi tunnevad, et neil oleks noortele miskit anda. Programmi pääsemiseks on vaja läbida karm konkurss ja minu õpetada on seal eesti keele ja kirjanduse eriala valinud õpetajahakatised. Teen seda kõrvaltööd väga hea meelega, kuna õpetajaamet on missiooniga töö ning pean vajalikuks ka seda, et koolid saaksid juurde uusi ja särasilmseid õpetajaid. Mina olen õpetajatööd teinud kuus aastat. Sel aastal on raske, olen TIKis esimest aastat ja tundide ettevalmistamise ja tööde parandamise koormus on suur. Aga saan hakkama.
17.00 Kojuminek
Sõidan autoga koju Mustamäele ja tavaliselt mõtlen, mida õhtul teha, ning kuulan niisama muusikat, et päev selja taha jätta. Täna oli küll pikk päev, aga tunnid õnnestusid – sain rahvaluule tööd parandatud ja leidsin vajalikud materjalid loengu jaoks üles. Võib rahule jääda.
18.30–21.00 Õhtune töö kodus
Pärast koduseid toimetusi, isiklike meilide lugemist ja enda päevauudistega kurssi viimist söön õhtust ja teen Noored Kooli loengu ettevalmistamise juurde puuviljadest ja šokolaadist näksimist. Üldiselt üritan oma tegemised sättida nii, et õhtul ei peaks tööasjadega tegelema, aga lisaülesanded, nagu näiteks see loeng või tööde parandamine ja raamatute lugemine, jäävad ikka koju, sest seal saab diivanil vedeledes töid parandada ja kõrvale midagi head süüa teha, koolis aga pead laua taga tegutsema. Kodused on harjunud, et on õhtuid, kus mul on kiire. Samas saab õhtuks ikka muid plaane ka teha, lihtsalt ma pean ette teadma, millal külla, teatrisse, sportima või mujale minna.
Tööaeg 11 tundi, 15 minutit.