17.10.2008, 00:00
Pidu üle maailma
Kolmkümmend kaks pikka aastat andis oodata, enne kui Ford Fiesta sai omale publiku hulgas ohhoo-hüüdeid esilekutsuva välimuse.
Ei maksa arvata, et Fordi disainerid kõik need kolmkümmend aastat
talveunes veetsid. Üldse mitte. Nende bossid olid lihtsalt väga
ettevaatlikud. Patt oleks ka nende otsuseid maha teha, sest tegelikult on
Fiesta olnud hästimüüv kaup. Aga nüüdne Fiesta –
see on ju pidu!
Mobiiltelefoni klaviatuur ja USB
Pole mingi saladus, et Ford Fiesta ja Mazda 2 on sõsarautod, mis
põhinevad samal tehnoloogial. Mazda näeb tegelikult päris hea
välja, aga ainult niikaua, kui Fiestat kõrval pole. Siis saab kohe
selgeks, et Jaapani nimega auto disain on ikka vägagi alalhoidlik. Peale
kõige muu on Fiesta veel seitse sentimeetrit pikem, mis
proportsioonidele ainult hästi mõjub. Kolmeukseline kere näeb
viieukselisest veidi mütakam välja, ent tõesti vaid veidi.
Kes laseb end välistest võludest meelitada ja asub Fiestaga
tutvuma seestpoolt, langeb lõplikult tema lummuse küüsi.
Võrdlus Mazdaga pole enam sünnis, sest tegu on kahe täiesti
eraldi maailmaga.
Mazdat pole põhjust halvaks autoks pidada,
sest tehniliselt on ta ju Fordi kaksik. Mazda 2 interjööri ja
eksterjööri plass olek, samuti mõõtmete erinevused on
aga taotluslikud.
Tooteplaneerijad soovisid niiviisi vältida
olukorda, et kaks sama kontserni toodet omavahel turul konkureerima hakkavad.
Kuna kontsern kannab juhuslikult Fordi nime, saigi sinist ovaali kandev
sõiduk nooblima positsiooni. Mazda osaks jäi igapäevasem
immits.
Aga tagasi peole. Õigemini Fiesta juurde. Kabiini
kõige silmatorkavam element on keskkonsool. Selle kujundus tuleb kuidagi
tuttav ette, aga kust küll… Jaa, muidugi! Moodsate mobiiltelefonide
sihverplaatidelt!
Ja kui juba jutt trendidele läks, siis on
Fiestas olemas nii AUX- kui ka USB-pesa. Viimast võib kasutada iPodi
või mõne teise muusikariista ühendamiseks, aga ka
näiteks mobiiltelefoni laadimiseks.
Poolvennast
paremini riides
Ruumikasutuse poolest Fiesta oma
lähimast sugulasest ei erine. Ees on ruumi laialt, tagaistmel aga napilt.
Esiistmete kuju on ilmselt parim, mida masstoodangu väikeautolt
võib leida. Esiustesse kujundatud panipaigad mahutavad
pooleteiseliitrise joogipudeli, keskkonsoolist leiab ka väiksemaid pudeli-
või topsihoidjaid. Ühes punktis on aga Fiesta loojad täiesti
lubamatult koonerdanud. Nimelt pole peetud vajalikuks paigaldada uste kohale
laeserva käepidemeid.
Kurvilisel teel tahaks hirmsasti kuskilt
kinni haarata (seda enam, et Fiesta püsib väga hästi teel), aga
no mida pole, seda pole. Häbi, Ford, häbi!
Viimase
kümnekonna aasta jooksul on peaaegu kõik Euroopa Fordi mudelid
silma paistnud eeskujulike sõiduomadustega. Fiesta pole erand. Soodne
kompromiss mugavuse ja sportlikkuse vahel on tänapäeval
niivõrd enesestmõistetav, et seda ei peaks enam mainimagi.
Küll aga väärib mainimist (ja kiitustki) fakt, et enamik
Fiestasid saab hakkama 15tolliste rataste-rehvidega.
Juhtida laseb
Fiesta end hästi. Kasuks tulevad eelkäijaga võrreldes
jäigem kandmik ja 40 vähemkilo. Esimest korda Fiestal kasutatav
elektriline roolivõimendi (see annab 3 protsenti
kütusesäästu) aga kippus suurematel kiirustel rooli käiku
liiga kergeks muutma. Teravates kurvides liigub auto mõõdukatel
kiirustel nagu mööda rööpaid. Hoo kasvades hakkab
esiratastel pidamine tasapisi kaduma ja masin muutub alajuhitavaks, kuid siis
hakkab tagasild järsku pööramisele kaasa aitama.
Häälestus on selles mõttes perfektne, et abi saabub
täpselt õigel ajal, ent pisut sujuvam &am
p;uu
ml;leminek ei teeks paha.
Pidu pole odav
lõbu
Keskmise eestimaise kasutaja eelistus
jõuallika valikul võiks langeda 1,25-liitrise mootori
82hobujõulisele versioonile. Dünaamika muidugi kiita ei ole
(0–100 km/h 13,3 s). 1,4-liitrise töömahu puhul kulub
“sajani” kiirendamiseks sekund vähem, kütuse normkulu on
aga täpipealt sama. Paraku on need pelgalt teoreetilised teadmised, sest
presentatsioonil pakuti proovida vaid uhiuut 1,6-liitrist bensiinimootorit
(kaubandusliku nimega Duratec Ti-VCT) ja samamahulist diislit.
Ti-VCTd reklaamitakse kui sportlikku, kuid isegi Fiesta kerges keres
mõjus ta üpris uimasena.
Spordihuvilistel tasuks pigem
oodata, sest ega Fiesta ST tulemata jää. Või siis kaaluda
diislit (kui rahakott lubab). Paigaltstardist see temperamendiga ei hiilga, ent
reaalses elus märksa olulisematel vahespurtidel jätab Ti-VCT kaugele
maha.
Kui aga hinnakirja vaadata, saab pidu kiiresti läbi.
Odavaima Fiesta (1,25 l / 60 hj, 3 ust, Trend-varustus) eest küsitakse 167
900 krooni, mis pole sugugi paha. Selle raha sisse mahuvad kesklukk ja
istmesoojendus ja isegi esiaknad liiguvad elektri jõul. Kui aga
mingeidki mugavusi tahta, algab hinda väljendav kuuekohaline arv juba
numbriga 2. Või on see lihtsalt aja märk?
Konstrueeritud Euroopas, sobib ka Aasiasse (ning mujalegi)
Ford Fiesta on niinimetatud maailmaauto. See tähendab, et sama masinat hakatakse tootma ja müüma kõikjal maailmas. Euroopa (ja ilmselt ka Aafrika) tarvis tulevad Fiestad Saksamaalt ja Hispaaniast, Aasia ja Austraalia jaoks Hiinast ja Taist ning Ameerika omi hakatakse valmistama Mehhikos. Erinevused on disaini detailides, veermiku häälestuses ning kindlasti mootorite-käigukastide valikus. Näiteks eelistavad eurooplased juhitavust mugavusele, Aasias on aga lugu täpselt vastupidi. Lääne-Euroopas ilmselt megahitiks kujuneva diisel-Fiestaga pole Põhja-Ameerikas midagi peale hakata. Jänkid tahavad põletada bensiini ja lasta käike vahetada automaatikal.
Ford Fiesta on niinimetatud maailmaauto. See tähendab, et sama masinat hakatakse tootma ja müüma kõikjal maailmas. Euroopa (ja ilmselt ka Aafrika) tarvis tulevad Fiestad Saksamaalt ja Hispaaniast, Aasia ja Austraalia jaoks Hiinast ja Taist ning Ameerika omi hakatakse valmistama Mehhikos. Erinevused on disaini detailides, veermiku häälestuses ning kindlasti mootorite-käigukastide valikus. Näiteks eelistavad eurooplased juhitavust mugavusele, Aasias on aga lugu täpselt vastupidi. Lääne-Euroopas ilmselt megahitiks kujuneva diisel-Fiestaga pole Põhja-Ameerikas midagi peale hakata. Jänkid tahavad põletada bensiini ja lasta käike vahetada automaatikal.
Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT 5u
Mootor | R4 xxxx cm3 |
Võimsus | 120 hj |
Tippkiirus | 193 km/h |
Aeg 0-100 km/h | 9,9 s |
Tühimass | 1119 kg |
Pikkus/teljevahe | 3950/2489 mm |
Pakiruum | 295 l |
Kütusekulu (BD) | 5,9 l / 100 km |
CO2-pääst | 139 g/km |
Hind alates | xxx xxx kr |