Mobiiltelefoni klaviatuur ja USB



Pole mingi saladus, et Ford Fiesta ja Mazda 2 on sõsarautod, mis põhinevad samal tehnoloogial. Mazda näeb tegelikult päris hea välja, aga ainult niikaua, kui Fiestat kõrval pole. Siis saab kohe selgeks, et Jaapani nimega auto disain on ikka vägagi alalhoidlik. Peale kõige muu on Fiesta veel seitse sentimeetrit pikem, mis proportsioonidele ainult hästi mõjub. Kolmeukseline kere näeb viieukselisest veidi mütakam välja, ent tõesti vaid veidi.


Kes laseb end välistest võludest meelitada ja asub Fiestaga tutvuma seestpoolt, langeb lõplikult tema lummuse küüsi. Võrdlus Mazdaga pole enam sünnis, sest tegu on kahe täiesti eraldi maailmaga.


Mazdat pole põhjust halvaks autoks pidada, sest tehniliselt on ta ju Fordi kaksik. Mazda 2 interjööri ja eksterjööri plass olek, samuti mõõtmete erinevused on aga taotluslikud.


Tooteplaneerijad soovisid niiviisi vältida olukorda, et kaks sama kontserni toodet omavahel turul konkureerima hakkavad. Kuna kontsern kannab juhuslikult Fordi nime, saigi sinist ovaali kandev sõiduk nooblima positsiooni. Mazda osaks jäi igapäevasem immits.


Aga tagasi peole. Õigemini Fiesta juurde. Kabiini kõige silmatorkavam element on keskkonsool. Selle kujundus tuleb kuidagi tuttav ette, aga kust küll… Jaa, muidugi! Moodsate mobiiltelefonide sihverplaatidelt!


Ja kui juba jutt trendidele läks, siis on Fiestas olemas nii AUX- kui ka USB-pesa. Viimast võib kasutada iPodi või mõne teise muusikariista ühendamiseks, aga ka näiteks mobiiltelefoni laadimiseks.


Poolvennast paremini riides



Ruumikasutuse poolest Fiesta oma lähimast sugulasest ei erine. Ees on ruumi laialt, tagaistmel aga napilt. Esiistmete kuju on ilmselt parim, mida mass­toodangu väikeautolt võib leida. Esiustesse kujundatud panipaigad mahutavad pooleteiseliitrise joogipudeli, keskkonsoolist leiab ka väiksemaid pudeli- või topsihoidjaid. Ühes punktis on aga Fiesta loojad täiesti lubamatult koonerdanud. Nimelt pole peetud vajalikuks paigaldada uste kohale laeserva käepidemeid.


Kurvilisel teel tahaks hirmsasti kuskilt kinni haarata (seda enam, et Fiesta püsib väga hästi teel), aga no mida pole, seda pole. Häbi, Ford, häbi!


Viimase kümnekonna aasta jooksul on peaaegu kõik Euroopa Fordi mudelid silma paistnud eeskujulike sõiduomadustega. Fiesta pole erand. Soodne kompromiss mugavuse ja sportlikkuse vahel on tänapäeval niivõrd enesestmõistetav, et seda ei peaks enam mainimagi. Küll aga väärib mainimist (ja kiitustki) fakt, et enamik Fiestasid saab hakkama 15tolliste rataste-rehvidega.


Juhtida laseb Fiesta end hästi. Kasuks tulevad eelkäijaga võrreldes jäigem kandmik ja 40 vähemkilo. Esimest korda Fiestal kasutatav elektriline roolivõimendi (see annab 3 protsenti kütusesäästu) aga kippus suurematel kiirustel rooli käiku liiga kergeks muutma. Teravates kurvides liigub auto mõõdukatel kiirustel nagu mööda rööpaid. Hoo kasvades hakkab esiratastel pidamine tasapisi kaduma ja masin muutub alajuhitavaks, kuid siis hakkab tagasild järsku pööramisele kaasa aitama. Häälestus on selles mõttes perfektne, et abi saabub täpselt õigel ajal, ent pisut sujuvam &am p;uu ml;leminek ei teeks paha.


Pidu pole odav lõbu



Keskmise eestimaise kasutaja eelistus jõuallika valikul võiks langeda 1,25-liitrise mootori 82hobujõulisele versioonile. Dünaamika muidugi kiita ei ole (0–100 km/h 13,3 s). 1,4-liitrise töömahu puhul kulub “sajani” kiirendamiseks sekund vähem, kütuse normkulu on aga täpipealt sama. Paraku on need pelgalt teoreetilised teadmised, sest presentatsioonil pakuti proovida vaid uhiuut 1,6-liitrist bensiinimootorit (kaubandusliku nimega Duratec Ti-VCT) ja samamahulist diislit.


Ti-VCTd reklaamitakse kui sportlikku, kuid isegi Fiesta kerges keres mõjus ta üpris uimasena.


Spordihuvilistel tasuks pigem oodata, sest ega Fiesta ST tulemata jää. Või siis kaaluda diislit (kui rahakott lubab). Paigaltstardist see temperamendiga ei hiilga, ent reaalses elus märksa olulisematel vahespurtidel jätab Ti-VCT kaugele maha.


Kui aga hinnakirja vaadata, saab pidu kiiresti läbi. Odavaima Fiesta (1,25 l / 60 hj, 3 ust, Trend-varustus) eest küsitakse 167 900 krooni, mis pole sugugi paha. Selle raha sisse mahuvad kesklukk ja istmesoojendus ja isegi esiaknad liiguvad elektri jõul. Kui aga mingeidki mugavusi tahta, algab hinda väljendav kuuekohaline arv juba numbriga 2. Või on see lihtsalt aja märk?
Konstrueeritud Euroopas, sobib ka Aasiasse (ning mujalegi)

Ford Fiesta on niinimetatud maailmaauto. See tähendab, et sama masinat hakatakse tootma ja müüma kõikjal maailmas. Euroopa (ja ilmselt ka Aafrika) tarvis tulevad Fiestad Saksamaalt ja Hispaaniast, Aasia ja Austraalia jaoks Hiinast ja Taist ning Ameerika omi hakatakse valmistama Mehhikos. Erinevused on disaini detailides, veermiku häälestuses ning kindlasti mootorite-käigukastide valikus. Näiteks eelistavad eurooplased juhitavust mugavusele, Aasias on aga lugu täpselt vastupidi. Lääne-Euroopas ilmselt megahitiks kujuneva diisel-Fiestaga pole Põhja-Ameerikas midagi peale hakata. Jänkid tahavad põletada bensiini ja lasta käike vahetada automaatikal.
Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT 5u
Mootor R4 xxxx cm3
Võimsus 120 hj
Tippkiirus 193 km/h
Aeg 0-100 km/h 9,9 s
Tühimass 1119 kg
Pikkus/teljevahe 3950/2489 mm
Pakiruum 295 l
Kütusekulu (BD) 5,9 l / 100 km
CO2-pääst 139 g/km
Hind alates xxx xxx kr