Põhjuseks on orgaaniline kasv, nagu meie puhul tavaks. Meie tarkvara rentijatel (litsentsiaatidest veebikasiinod ehk licensee'd) läheb hästi, nende klientide arv kasvab. Nende kasv tähendab meile kasvu.

Tänu meie Playtechi ärimudelile ei sõltu meie tulemused niivõrd ühe konkreetse aasta müügist. Sest me ei müü tarkvara, vaid rendime seda välja tuntud operaatoritele. Neile, kel on piisavalt jõudu ja finantse oma mängude turustamiseks. Litsentsi eest teenime meie teatud tüki nende kasumist. See tähendab, et müüa tuleb vaid ühe korra, seejärel on garanteeritud pikaajaline rahavoog. Meil tuleb hoolitseda, et klient oleks rahul ja täiendama tarkvara vastavalt tema vajadustele.

Tulemusi mõjutas ka tarkvarafirma Tribeca Tables ülevõtt, millega saime enda valdusse maailma ühe suurema pokkeri-kliendivõrgustiku.

Kui suur on Playtechi osa mängude kasumist?

See protsent pole avalik. Kui meilt rendiks tarkvara näiteks Playboy International, teeksime talle arvatavasti tuntuse tõttu parema diili.

Kes tahab Playtechilt tarkvara, sel peab olema jõudu ja finantse - mida see tähendab?

Me valime kliente. Võtame näiteks kaubamärgi Hard Rock Cafe - operaator, kes meie tarkvara soovib, peab olema tuntud nimega. Meil pole lihtsalt aega kõikide klientide jaoks. Ja see on iseenesest suurepärane!

Kui klient on stabiilne kasvav ettevõte, kel finantsid korras, julgeme temaga lihtsamini koostööd alustada. Aga maailmas on palju firmasid, kellega ei tahaks üldse koostööd teha ja me ei tee ka. Sest online-mängud on tundlik rahaga seotud valdkond.

Tõesti, kasiinondus, eriti virtuaalsena on väga hämar ärivaldkond. Server siin, maksud laekuvad sinna, kliendid kolmandas riigis, omanikud ei tea kus.

Meil tuleb kinni hoida Londoni börsi reeglitest (Playtech noteeriti Londoni börsi alternatiivturul 2006. aastal).

Kui meie tarkvara kasutav klient jääb pettusega vahele, ütleme suure tõenäosusega temaga koostööst lahti. Meil on ju kliente valida.
Kuna meie maine on kaalul, jälgime oma litsentsiaatide tegevust ja suhteid väga teraselt. Samas on meie toode ikkagi tööriist kliendi käes, vastutus jääb kliendile.

Kui paljudes virtuaalkasiinodes on kasutusel Playtechi tarkvara?

Kuna meie oleme arendusüksus (Eesti üksus tegeleb pokkeri, kasiino ja mobiilimängude tarkvaraarendusega) ja müügiga ei tegele, pole see meie jaoks esmatähtis. Meie jaoks on tähtsam see, kui palju inimesi ühe või teisel tarkvaral baseeruvaid mänge korraga mängivad. Näiteks pokkeris võib see number olla kuni 35 000.

Algselt oli meie tegevus suunatud peamiselt USA turule. Kuid 2006. aastal muudeti seal seadust, millega meie litsentsiaatidel polnud enam võimalik jätkata (Keelati ülekanded USA pankade ja veebi mängukeskkondade vahel). Seejärel suunasime põhiauru Euroopasse ja Aasiasse.

Mis on mängutarkvara kui toote puhul kõige olulisem?

Meie hindame oma toodete disaini ja funktsionaalsust konkurentidest paremaks. Iga klient saab endale visuaalselt omanäolise toote ning me lubame neil mängukeskkonna loomisel aktiivselt kaasa lüüa. Paljud firmad räägivad, et nad on kliendile orienteeritud aga meie tõepoolest oleme seda - klient teab ju kõige paremini, kuidas mängu turustada.

Mängijad peavad saama samastuda mängu visuaalse pildiga. Oleme loonud sadade erinevate kujundustega mänge, ostes selleks õigusi. Näiteks viimati saavutasime kokkuleppe joonisfilmikangelase Incredible Hulk kasutamiseks. Samuti oleme loonud Gladiaatori-teemalise mängu.

Mitte et väljanägemine oleks mängija jaoks ainus oluline kriteerium, tähtis on ka see, kui palju mängija sisestatud rahast tagasi saab.

Teine tugev eelis on usaldusväärsus. Playtechi tarkvara on loogiliselt hästi üles ehitatud.

Ja oleme riskid maandanud: Eestis meie mänge mängida ei saa - ei teki võimalust, et ise teeme mänge ning ise mängime ja võidame suuri summasid.