Miks peaks tiitli eest võitlev tiim panema välja "rohelise" piloodi, kellel kiirust jagub, kuid üsna tõenäoliselt ka ohtralt vigu ette tuleb? Tulemus on sel juhul kolmekordselt negatiivne: autod lähevad katki, punkte ei tule ja kogemusi kah mitte. Palju kindlam on kolmandaks sõitjaks palgata mõni vanem kihutaja, kellel kogemusi ka auto arendamisel, kuid kes mingil põhjusel pole edukas olnud.

Kaadriuuendusega peavad tõsiselt tegelema Peugeot ja Citroen. Nähtavasti loobub esimene nii Harri Rovanperä kui ka Gilles Panizzi teenetest, teine aga Carlos Sainzist. Noored asendajad on "omast käest" võtta - Peugeot’l Cedric Robert ja Juuso Pykälistö, Citroenil Daniel Sola.

Kuid on ka teine tee. Näiteks Hyundai piloot Freddy Loix sobiks mõlemasse tiimi ideaalselt. Ta on kiire, kogenud, veel mitte väga vana, suudab heal juhul isegi oma sponsorraha kaasa tuua. Veel parem variant on Škoda sõitja Toni Gardemeister, kuid et Škodal valmib uus paljulubav Fabia WRC, siis vaevalt soovib Gardemeister töökohta vahetada. Nii Loix kui ka Gardemeister on MM-etappidel esikolmikus lõpetanud, kuid nende saavutused on juba "aegunud". Samas muutuvad "kolme aasta klausli" tõttu ebaperspektiivikateks Didier Auriol, Armin Schwarz ja Francois Delecour.

Rovanperäl, Panizzil ja Sainzil pole aga karta töötuksjäämist. Ilmselt on tänavune hooaeg Tommi Mäkinenile viimane ja Subaru tiimis vabaneb seeläbi üks ihaldatud iste. Sainz võiks olla sinna kandidaat number 1. Rovanperä ja Panizzi aga sobiksid hästi esinumbriks Škoda, Hyundai või tuleval aastal MM-karuselli naasvasse Mitsubishi meeskonda. Miinuseks võib saada nende ühekülgsus - teatavasti on Rovanperä üsna abitu asfaldil ja Panizzil jätab soovida kruusasõiduoskus. Kuid Peugeot’ pikaajalise tehasesõitja kogemus on üliväärtuslik ja -haruldane ning kui seda müügiks pakutakse, ei tohiks ostjatest puudust tulla. Laias laastus on aga tendents pigem vastupidine - pakkumine hakkab ületama nõudmist ja hinnad (=sõitjate palgad) langevad.

Ülaltoodu on vaid spekulatsioon võimalikust asjade käigust. Kui nii tõesti läheb, pole ju mingit sisulist muutust toimunud. Niikuinii testivad kõik tasapisi noori. Aga kui veteran ikka kiirem ja kindlam, oleks rumal teda pensionile saata. Raha mõju täielikult kõrvaldada samuti ei õnnestu - paremad sõitjad kogunevad lõpuks ikka rikkamatesse tiimidesse. Pealegi kinnitab vormel-1 kogemus, et meeskonnad on uute talentide leidmisest ja poputamisest huvitatud ka ilma igasuguse välise sunnita.

Ning andku jumal, et tiimijuhid ei peaks hakkama arvestama: seda meest on meil tuleval aastal väga vaja, järelikult ei tohi ta sel aastal esikolmikusse jõuda, käsime tal aeglasemalt sõita.