Fiskars reklaamib oma köögiriistu, fileerimiseks mõeldud nuge ja kääre, kummalise kalaga.

Kalal on suu lahti. Tekib küsimus: tahab ta sind valusalt hammustada või hoopis magusalt suudelda? No mine sa võta kinni.

Kuigi kala on eelkõige Kristuse sümbol, võib siinkohal ju järgida ka Buddha õpetust keskteest ehk loobumisest kategoorilistest eitustest ja jaatustest.  

Reklaamloosung väidab aga ühemõtteliselt: “See ei ole inetu kala.” Jah, ilu võib tõesti peituda vaataja silmades, kui läheneda kalale mööda budistlikku keskteed – loobudes kategoorilistest eitustest ja jaatustest.

Fiskars soovitab selle eksootilise mereanni muuta isuäratavaks roaks. Nugade ja kääridega fileerides.

Aga kui naasta budismi juurde, siis viie põhireegli hulka, mida budistid olenemata koolkondadest püüavad järgida, on mitte tappa elusolendeid. Vaest kala nugade ja kääridega valusalt fileerima hakata läheks selle reegliga küll vastuollu.

Fiskars paneb meid seega keerulise valiku ette. Raske, raske on leida siin keskteed.