Eelmisel nädalal avaldati ametiisikute majanduslike huvide deklaratsioonid. Selgub, et 56 riigikogu liikmel pole isiklikku autot, samuti kuuel ministril (sealhulgas peaminister Juhan Partsil ja patoloogilise liiklushuligaanina kuulsaks saanud justiitsminister Ken-Marti Vaheril).

Ka president Arnold Rüütlil ei ole autot. Küll aga ostis ta sel aastal omale sõudepaadi Kasse 430 (neid plastpaate valmistatakse Saaremaal). Sama marki veesõiduk on endisel Saare maavanemal, praegusel riigikogulasel Jüri Saarel. Padisele väikesadamat rajaval Märt Raskil on 1985. aasta mootorpaat Progress. Värner Lootsmannil aga 1979. aastast pärit paat ASA 878.

Tallinna linnavolikogus on paadid kolmel liikmel: Arvi Altmäe (huvipaat Amuur 1989), Toomas Tauts (kummipaat Suzumar 2000) ning Jaak Tälli (Progress aastast 1980 ja puupaat aastast 1995).

Kiireid ja kalleid autosid armastava riigikogu liikme Robert Lepiksoni nimel on registris ainult traktor Belarus (1999), mida ta kasutab oma Lõuna-Eesti talus. Ülejäänud masinad kuuluvad liisingufirmadele. Ainsa isikliku sõidukina on traktor ka endise põllumajandusministri Ivari Padari nimel (T-40 aastast 1991). Jüri Saar omab 1968. aasta veoautot Volvo, varem Päästeametis töötanud Külvar Mänd aga kiirabi alarmsõidukit Mercedes Benz (1991).

Riigikogu liikmetel ega ministritel pole ka ühtki mootorratast. Isegi eelmise nädala Kroonikas oma 21 vanast tsiklist koosnevat kollektsiooni tutvustanud Tallinna linnavolinik Arvo Haug ei deklareeri enda nimel olevat ühtki sõidukit, sealhulgas mootorratast. Ainult Amserv Grupi juhatuse esimehest linnavolinik Raivo Kütt on kirja pannud 2002. aasta BMW tsikli.