Kangelane või kaabakas? "Kangelane. Seitsmekordne maailmameister - selleks ei ole keegi teine võimeline. Ta on erakordne. [Juan Manuel] Fangio võitis viis korda, tema on teine. Kui hinnata Michaeli võidusõitjana, siis keegi teine ei ole nii pikka aega tipus püsinud. See nõuab pidevat tööd oma sõiduoskustega, tuleb kaasas käia tehnika arenguga - jaksata, nagu tema on jaksanud, iseennast ja masinat parandada, peatumata. Üks kord maailmameistriks tulla on lihtne. Mehel juhtub olema õigel ajal õige auto. Aga mitte seitse korda. See näitab tema järjekindlust ja tema naise toetust. Tal ei ole olnud segavaid kõrvalisi probleeme, tal on alati olnud jalad kindlalt maas."

Parim sõit? "Pole aimugi. Ma võin öelda, et mitmed minu parimad sõidud olid need, kus juhtus mingi viperus ja ma tulin alles kolmandaks... Tema puhul võib samamoodi olla."

Kõige hullem moment? "Üks asi, millest ma aru ei saa - kui ta suudab nii täiuslikult teha sekundi murdosa vältel otsuseid, millest sõltub võit või avarii, siis kuidas ta võis teha nii, nagu ta tegi Monte Carlos? See on täiesti normaalne trikk, me kõik oleme seda kasutanud. Vahe on selles, et tema tegi ja jäi kaamerasse. Oleks pidanud piirdesse sõitma. Aga miks ta ometi oli kaks päeva järjest vait ja siis tuli välja mingi jutuga, mis ei kõlba kuhugi? Ma ei mõista seda tõrget tema peas. Miks ta ei võinud oma eksituste üle valitseda sama hästi kui oma masina üle? See on tema ainus nõrkus, kõige muu osas on ta erakordne."

Kas ta on kõigi aegade suurim? "On küll, kui ei tule kedagi kõvemat. Seda ei juhtu niipea, et keegi võidab kaheksa maailmameistritiitlit, võib-olla koguni üheksa. Ma ei ole kindel, et minu silmad seda veel näevad."

Sir Stirling Moss, endine maailmameister

Kangelane või kaabakas? "Tõtt-öelda mõlemat. Ta on teinud nii palju fantastilisi sõite, aga mind ärritas kohutavalt, kuidas ta käitus Monaco Grand Prix'l. Tegelikult on ta puudustega kangelane. Tema tookordne käitumine oli lubamatu. Ma saan aru, et ajad on teised, kombed muutunud jne, aga ma ei kiida seda heaks, sellist asja ei saa heaks kiita."

Parim sõit? "Probleem on selles, et neid on nii palju. Ma ei oska üht konkreetset esile tõsta - tegelikult tuleks selleks ise päriselt roolis olla ja võistelda, alles siis saad aru, kui head tööd keegi tegi, ja oskad õiglaselt hinnata. Aga ta on alati olnud kuradima osav märgadel radadel."

Kõige hullem moment? "Tänavu Monacos, ei mingit kahtlust. Ta on väga intelligentne inimene, sellepärast mind lõigi pahviks, kui labaselt ja ülbelt see välja kukkus. Oleks ta avarii teinud ja autost välja ronides kiivri mutta visanud, me oleksime kõik talle kaasa elanud - vaene mees! Aga see oli nii läbinähtav, ma ei oleks uskunud, et nii intelligentne mees endast sellise mulje jätab, aga nii see oli. Mis on täiesti lubamatu."

Kas ta on kõigi aegade suurim? "Kahtlemata oma aja parim, tulemused on ju hiilgavad. Tema suurimad saavutused olid a) Ferrari uuesti jalule upitamine ja b) see, et tal üldse õnnestus nii kaua järjest vastu pidada. Ajastuid omavahel võrrelda pole õiglane, aga minu jaoks ta ei ole parim. Oleks vaene [Ayrton] Senna elanud, oleks tema suutnud rohkem, aga minu meelest oli Fangio parim. Tema ajal ei olnud pisikesi elektroonilisi vidinaid, mis kõik probleemid ise ära lahendavad."

Jacques Villeneuve, endine maailmameister

Kangelane või kaabakas? "Michael ei kuulu suurte meistrite hulka, sest ta on teinud liiga palju sigadusi ega ole inimesena suur. Minu meelest on probleem selles, et keegi ei näe tema tegelikku olemust."

Parim sõit? "Ei tea."

Kõige hullem moment? "Ise nägite, mis juhtus tänavu Monacos. Senna tegi samuti sigadusi, aga tegi seda stiilsemalt, ausamalt. Kui ta Suzukas 1990. aastal [Alain] Prosti rajalt maha võttis, siis ütles ta seda juba sõidu eel. Erinevalt Michaelist, kes Monacos ajas naeruväärset juttu, et ta on süütu, ütles tema: "Jah, nii oli. Aga ma ütlesin teile juba enne sõitu, et ma nii teen." See erineb täielikult sellest, mida tegi Michael Monacos ja Jerezis 1997 ja Adelaide'is 1994. Senna ei valetanud fännidele. Michael valetas. Ja kurbloolus on, et fännid muidugi lepivad sellega - mõtlevad enese jaoks musta valgeks -, et mitte kaotada lugupidamist armastatud ala vastu. Ja Michael kasutab seda truudust ära."

Kas ta on kõigi aegade suurim? "Ta on võidusõitja - aga puhtalt võidusõitja, ei midagi rohkemat, ja sellepärast mulle tundub, et järgmisel päeval pärast seda, kui ta on kiivri varna riputanud, on ta unustatud. Sennat seevastu ei unustata kunagi. Osalt aitab siin muidugi kaasa James Deani faktor - et ta hukkus noorelt ja otse rajal -, aga mitte ainult. Ma ei usu, et Michaelit meenutataks edaspidi nii tihti ja nii hea sõnaga kui Prosti - ja kahtlemata mitte nii tihti ja hea sõnaga kui [Nigel] Manselli. Nendel on inimeste silmis kangelase aura, mida Michaelil pole ja ei hakkagi olema."

Hans Stuck, endine F1 sõitja

Kangelane või kaabakas? "Igal juhul kangelane. Ei mingit kahtlust. Tänu sellele, mida ta on Saksa võidusõidu heaks teinud. Tema muutis selle uuesti huvitavaks ja kasvatas selle huvi väga kõrgetasemeliseks. Nüüd on juba tekkinud terve põlvkond noori sõitjaid, kes tahavad võidusõiduga tegelda. Aga kangelase tee on vahel ka käänuline, mõnikord on Michael komistanud. Kangelaseks ei tee teda mitte ainult sõidud - ta on näidanud teistele, milline on profisõitja elu, kuidas motiveerida meeskonda, keskenduda oma tööle, hoida head vormi. Keegi teine ei ole ligilähedaseltki midagi sellist suutnud."

Parim sõit? "Viimane sõit on alati kõige paremini meeles, aga üldiselt ma meenutaksin kogu selle hooaja teist poolt, kuidas ta 25punktisest kaotusseisust on välja tulnud. Ta tõestas oma tugevust ja aitas Ferraril autot täiustada ja motiveeris neid. See tõestab, milleks ta võimeline on."

Kõige hullem moment? "Ma arvan, et ta on alati iseendaga võidelnud avatuse küsimuses. Mõned mu kolleegid nimetavad teda valelikuks, aga see on liiga karmilt öeldud. Aga teatud juhtudel oleks ta küllap ise olnud parema meelega teistsugune. Kui Ayrton Suzukas Alain Prosti maha võttis, siis ta hiljem vabandas tema ees ja ütles, et ta ei saanud teisiti. Ta rääkis otse. Michael ei ole seda kunagi osanud, ta ei ole kunagi suutnud teatud asjade pärast teiste ees vabandada."

Kas ta on kõigi aegade suurim? "Edu, tiitlite, võitude mõistes jah. Kõik teised jäävad tükk maad maha. Aga kui vaadata kangelasena, siis ei. Võib-olla on vaja veel mõni aasta aega, et asjad paika loksuksid, aga ma ütleksin ikkagi, et Ayrton oli parim, kuigi ajastuid on raske võrrelda, sest nii palju on erinevat. Fangio oli kangelane, aga kui vaadata neid masinaid, millega minu isa 1930. aastatel Auto Unioni eest võistles, ja millised olid veel tolleaegsed ohud..."