Dr Krieri diagnoos linnale

Oma raamatuis väljendab Léon Krier veendumust, et XX sajandi arhitektuur pole loonud jäävaid väärtusi.
“Traditsiooniline arhitektuur jaguneb ühest küljest ilmalikuks ja sakraalseks ning teisest küljest ühiskondlikuks ja privaatseks. Esimene väljendab väärikust, väljapeetust ja suurejoonelisust rahva- ja pühaduseriigi jaoks. Teine teenib märksa tagasihoidlikumat (kodust, äri- ja tööstuslikku) inimtegevust eraelu- ja majanduskuningriigis. Kui aga muuseum näeb välja nagu vabrik ja kirik nagu laohoone, on riigi põhiväärtused kriisis,” kirjutab Krier.
On loodud tüpoloogiline segadus, mis ei luba linnal mõistlikult funktsioneerida.
“Nn innovatiivse tehnoloogia steriilsus väljendub selgelt terminoloogilises segaduses. Aedlinn pole ei päris aed ega ka päris linn… kardin-sein pole ei sein ega ka kardin… mitmeotstarbeline hall ei asenda korralikult ei kirikut, teatrit ega ka spordihalli. Sama kehtib mõistete äripark, vastuvõtuala, elamismasin, satelliitlinn, rohevöönd, avatud ruum jms kohta… See “antisõnastik”, mis on nn abstraktse reaalsuse väljendusvahendiks, tõestab, et konkreetne linnakeskkond on pigem tsiviliseeriva nägemuse toode ega tulene automaatselt lihtehituslikust eesmärgist. Ehitustööstus, mis loob ebakohti, ebareaalset reaalsust, abstraktseid objekte, võib olla vaid mööduv nähtus,” on Léon Krier veendunud.
Krieril on ka palju pooldajaid ja need tsiteerivad-refereerivad teda meelsasti. Näiteks kirjutab ilmse mõnuga asjast arhitektuurihuviline jänki ajakirjanik James Howard Kunstler: “Krier alustab oma tänapäevase antilinna kriitikat tsoneerimise läbikukkumisest – sest see näeb keerukat elusorganismi kui organite summat ja mitte kui funktsioneerivat tervikut. Tsoneerimine võis algul olla mõistlik vastukaja industrialismi uudsusele, kuid sellest on saanud abstraktne skeem, mis killustab igapäevaelu ja annab rohelise tee autosõltuvusele. Puupäine tsoneerimisloogika käsitleb poodi samadel alustel kui liimitehast ning kuna need on elukeskkonnast välja viidud, on meie kodumaa muutunud Ameerika Ühendparklateks.”