Külm toob vead välja

Suure ja väikese auto vahe seisneb turvatunde olemasolus või selle puudumises. Paraku on see näitaja oluline just karmis jaanuarikliimas. On päris ilmselge, et 30 miinuskraadiga oleks minust vastutustundetu soovitada teil oma pikemaid vahemaid läbida just tillukese Opel Corsaga. Võtke parem mõni suur põhjamaine auto (kui eelarve ei piira).

Mis siis viga? Kõigepealt aknad. Pakasega on need jääs ja jäävad selliseks (jääseguseks) ka pooletunnise sõidu ja täisvõimsusega soojapuhumise kiuste. Soojendus töötab hüsteerilise pahinaga nagu astmaatiline memm. Ärge lootkegi sel ajal raadiost uudiseid kuulata.

Salong läheb soojaks umbes 13 minutiga. Enne kindaid (villased labakud, kaks paari üksteise otsas) ära võtta ei saa. Lisaks kipuvad käreda pakasega plastmassosad kägisema ja nagisema, mis ei ole väga mõnus.

Jah, ma tean: see on puhtal kujul halb õnn, et see väike suvine tütarlapse linnaauto sattus mulle just sellel ellujäämise-nädalavahetusel. Ma saan ju aru, et sakslased oma autotehases ei tunne nii suuri numbreid, kui meie Viimsi kandi õuetermomeetrid sel talvel näitasid.

Käigukast ja teised posiivsed küljed

Muu on korras, ühtteist isegi laitmatult.

Kõigepealt Easytronicu-nimeline käigukast. Automaat ja manuaal on kombineeritud väga mugaval viisil. Uut tüüpi käigukastiga harjumiseks ei lähe üle 10 minuti. Mingeid tõrkeid polnud, kordagi ei surnud masin ka välja. Minu sõiduoskusi arvestades hea tulemus.

Teel püsib Corsa just nii hästi, kui väike auto üldse püsida saab. Lumisel möödasõidul võtab vibama, aga rool kuulab hästi sõna. Maanteel võttis kiiruse normaalselt üles.

Armatuurlaud on tehtud noore daami mugavusest lähtuv – vargakindel sisseehitatud plaadimängija on väga õige lahendus.

Jalgadel on ruumi piisavalt, mis on haruldane. Häda korral saab seal kasvõi küttepuid vedada. Või siis kui mõni suurem mees korraks rooli satub.

Ja viimane hea asi: hind. Corsa on kui loodud varaka neiu esimeseks autoks, milles õhetavilpõsi ülikooli sisseastumiseksamitele vurada. Järgmine auto saab tal olema juba hoopis teisest puust.

Mis on Easytronic?

Nimi viitab millelegi lihtsale ja elektroonilisele. Antud juhul käigukastile, kus käikude vahetamiseks pole vaja sidurit pruukida, mugavamal juhul aga kogu töö automaatika hooleks jätta.

Easytronicuga Corsal puudub siduripedaal, kuid päris puhtatõulise automaatkäigukastiga siiski tegemist pole. Easytronic baseerub tavalisel viiekäigulisel käigukasti, kuid juhi musklirammu asemel toimib see elektrimootorite jõul. Mis teebki täisautomaatrežiimi võimalikuks.

Lisaks juhi töö lihtsusele ja mugavusele mainib tootja tihti ka Easytronicu sportlikkust. Kuid seda ei maksa väga tõsiselt võtta, 1,2liitrise mootori puhul võtab Easytronicuga 100 km/h saavutamine sekundi enam kui manuaalkäigukastiga.

Hoopis paremini valdab Easytronic säästuteemat. Tavalised automaatkäigukastid jäävad kaugele maha ning Easytronicu automaatika töötab isegi manuaalkäigukastist ökonoomsemalt. Olgu pealegi, et sääst on vaid 0,1 liitrit 100 km peale.

Lisaks on Easytronic nüüd saadaval ka üheliitrise mootoriga ning see kooslus on maailma üks säästlikumaid bensiinimootoriga autosid üldse - tehaseandmetel on keskmine kulu 4,9 liitrit 100 km peale.