Ikka märkamatu

Saab, aga ei pea. Sest Volkswageni turustrateegia näeb ette ka silmapaistvate Golfide eksistentsi. “Peresõbralik sportlane” GTI (vaata Ekspressi 18. novembrist 2004) on vana tuttav läbi kõigi viie Golfi põlvkonna, R32 aga üsna uus nähtus. Lühidalt käis asi nii: võeti 3,2liitrise töömahuga V6-mootor ja tõsteti see kapoti alla. Et esivedu 250 hobujõuga enam hästi hakkama ei saa, ehitati auto neliveoliseks. Nii lihtne ongi.

Kui veel rääkida R32 väljapaistvusest, siis esimese hooga ja kaugemalt kaedes hakkavad silma ehk ainult 18tollised rattad ja veidi madalam kogu. Aga see pole mingi näitaja, iga nurgatagune tuunija võib tava-Golfile suuremad rattad alla kruvida ja madalamad vedrud paigaldada. Seevastu metalliläikelist radiaatorivõret nii lihtne leida pole. Või ehk siiski – Jetta (mis pole muud kui sedaan-Golf) nina sihuke ju kaunistab. Väike erinevus siiski on – Jetta kroomitud nina sillerdab nii mis hullu, R32 oma aga matilt, alumiiniumiläikeliselt. Tagantvaates on eripäraks keskele paigutatud kaks läikivat väljalasketoru ja spoiler luugu ülaservas. Kokkuvõttes näeb super-Golf siiski üllatavalt taltsas välja. Ei mingeid üüratuid kerelaiendeid, maad kaapavaid spoilereid või kõrgustesse pürgivaid tiibu.

Ent liikumisele nende atribuutide puudumine küll takistuseks pole ning Golf R32 kannatab (vähemalt teoreetiliselt) välja võrdluse hobirallurite lemmikriistade – Subaru Impreza ja Mitsubishi Lanceriga. Volkswageni neliveoskeemi (kaubandusliku nimega 4Motion) süda on elektrooniliselt juhitav Haldex-sidur, mis tegeleb veojõu jagamisega esi- ja tagasilla vahel. Libeda tee puhul abistab ka elektrooniline diferentsiaalilukk. 4Motioni varasemad versioonid pälvisid kriitikat uimase tegutsemise eest, kuid tänu pidevale tarkvara arendamisele (ja ilmselt ka võimsamatele protsessoritele) ei oska värskeimale väljaandele küll midagi ette heita.

Nelivedu hoiab teel

Normaalse kurvikiiruse juures liigub masin nagu mööda rööpaid (isegi lamellrehvidel) ja võimaldab juhil end üsna julgelt tunda. Pisut kõrgema tempo puhul ei tahaks auto roolile hästi alluda ja sooviks otse minna. Sooviks, aga ei saa. Sest enne kui alajuhitavus tekkida jõuab, antakse tagaratastele veojõudu juurde ja kurv läbitakse mõõduka külglibisemisega. No ja kui on soov eriti efektselt kulgeda, siis palun: kurvi eel külg ette ja kui nina õiges suunas, siis muudkui gaasi. 4Motioni meeldiv eripära on veel see, et tänu arvutijuhtimisele on võimalik ka käsipiduriga kannapööret teha. Ainult, palun ärge seda avalikel teedel proovige. Tänavu on meid õnnistatud tõelise talvega ning vaevalt leidub Eestimaal paika, kus mõnekümne kilomeetri raadiuses mõnd lumerada poleks.

Mootori suur töömaht karistab valusalt gaasipedaali kuritarvitamist, maanteel ühtlase kiirusega pole aga alla 9 liitri 100 km peale eriti keeruline saavutada. Ka tööhääl on madal ja jõuline (kuid mitte vali), ilmselt on selle mootori sisselaskest kabiini toimetamiseks mõnesuguseid trikke tehtud. Vaikimisi saab R32d tehasest kuueastmelise käsilülitusega käigukasti, kuid saadaval on ka poolautomaatne DSG-kast. Ja see teeb Golfiga imet: vähendab kütusekulu ja parandab kiirendust (sajani kulub vaid 6,2 s), mugavuse lisandumisest rääkimata. 33 000kroonine lisatasu (ligi poolemiljonilise hinna kõrval) võib panna küll kukalt kratsima, kuid raudselt on tegu väga tõhusa lisaseadmega. Sama võib öelda tagauste kohta – nagu kõik Golfid, on ka R32 saadaval viieukselisena. Sel taustal näib arusaamatusena tõsiasi, et eesmisi udutulesid pole tehas nõus üldse paigaldama. Isegi lisana mitte. Kas tõesti ei jätkunud esispoileris õhuavade kõrval selleks enam ruumi?

Nii et uskumatu sai teoks. Volkswagen Golf, massiauto sümbol, trügib ühtäkki mängumaale, mida kaks jaapanlast seni omavahel jagasid. Ehk annab see teistelgi julgust oma kuumemaid kompaktautosid neliveoga varustada.

Volkswagen Golf R32

Disain

3

Tehnika

5

Kiirus

5

Nauding

5

Praktilisus

3

Hind

3

Mulje: Vägev! Ja seejuures mugav.