Genfi autonäitusel jõuab rahva Subaru ammu lubatud bokserdiisel. Üksteise vastu lamavasse asendisse paigutatud silindritega boksermootor (teinekord nimetatud ka lamamootoriks) hiilgab kompaktsete mõõtmete ja madala raskuskeskmega. Subaru diisel öeldakse olevat täpselt samad gabariitidega kui ottomootorgi, pöördemomendi poolest aga ületab neid tunduvalt.

Jõuallika detailid ja tehnilised andmed tehakse teatavaks 6. märtsil kell 10.15 algaval pressikonverentsil. Kuulu järgi pidada töömahuks olema 2,2 liitrit ning võimsuseks 170 hobujõudu.

C-klass

Ühelt tänavuselt oodatuimalt uudissõidukilt, Mercedese C-klassilt, tõmmati lõpuks ometi lina maha. Ja üllatus-üllatus: mingit üllatust polnudki. Auto näeb üsna samamoodi välja, nagu spioonipiltide põhjal valminud arvutijoonistused lubasid. Välimus on oodatult pisut nurgeline, Classic-, Elegance- ja Avantgarde-versioonil saab vahet teha erinevate radiaatorivõrede järgi. Mõõdud kasvasid 55 mm pikkuses ja 42 mm laiuses.

Nelja- ja kuuesilindriliste jõuallikate (viis otto-, kolm diiselmootorit) valik katab võimsusvahemiku 136-272 hobujõudu. Neljasilindrilised on varustatud kompressoriga, kõigil diislitel kuulub kübemefilter põhivarustusse. Kõik mudelid saavad vaikimisi kuuekäigulise manuaalkäigukasti, C350 aga seitsmekäigulise automaadi. Interjööris on suurimaks uudiseks S-klassilt tuttav kontrolleri-ekraani kombinatsioon, millega saab hallata paljusid auto lisafunktsioone. Kontroller kuulub kõigi C-klasside põhivarustusse, millele on paigaldatud tehaseraadio.

Walter de Silva juhib VW kontserni disaini

Martin Winterkorni määramisega Volkswageni kontserni juhiks vahetuvad seal ka paljud teised ametimehed. 1. veebruarist alates on uueks kontserni peadisaineriks Walter Maria de Silva. De Silva sai maailmakuulsaks Alfa Romeo 156 ja 147 kujustajana, hiljem töötas ta peadisainerina Seati ning viimati Audi grupi (Audi, Lamborghini, Seat) heaks. Senine VW kontserni disainijuht Murat Günak lahkus "poolte kokkuleppel".

EuroNCAP: Voyager põrus rängalt

Jaanuari lõpus avaldatud värskeimad EuroNCAPi kokkupõrketestide tulemused tõid halbu uudiseid. Testitud parempoolse rooliga Chrysler Voyager pälvinuks täiskasvanud sõitjate turvalisuse eest punktisumma (20 36st) põhjal kolm tähte. Ent laupkokkupõrke tulemused jäid allapoole vajalikku miinimumi ja seega läks üks täht kaduma. Teine täht on aga läbikriipsutatud, kuna juhil on liiga suur oht saada raskelt või surmavalt vigastada. Ka 1999. aastal pälvis Voyager kaks tähte.

Kõik see sundis EuroNCAPi esimeest Claes Tingvalli tegema järgmise sisuga avaldust: "Minu meelest on šokeeriv, et seitsme aasta jooksul pole see tootja suutnud parandada selle mahtuniversaali - selgelt peredele suunatud auto - turvalisust. Veelgi halvem, et Chrysler jätkab selle versiooni müüki Suurbritannias, samal ajal kui mujal Euroopas on saadaval parema varustuse ja omadustega versioon." Võrdluseks: saksa autoklubi ADAC samalaadsel testil sai vasakpoolse rooliga Voyager neli tähte.

Tulemused:

 

Täiskasvanud sõitjate turvalisus

Lapssõitjate turvalisus

Jalakäijate turvalisus

Volkswagen Eos

****

****

**

Volvo C30

*****

****

*

Chevrolet Captiva

****

***

**

Chrysler Voyager

**

****

 

Sõitjate turvalisust hinnatakse viie-, jalakäijate oma neljatärnisüsteemis.