Uued lemmikloomad
“Delon...”
“Arvad? Suitsu hoiab kuidagi valesti.”
“Kas Delon
üldse suitsetas?”
“Vabalt suitsetas... Ta oli veel selles Gauloises’
reklaamis, tead küll: “Liberté tojours” või mis ta
oligi.”
“Oli jah vist.. aga see järgmine?”
“Muigab igatahes nagu
Bruce Willis.”
“Ja kõnnib nagu Britney.”
Linnas on lemmikloomi tülikas pidada. Koerad-kassid tahavad pidevat
hoolitsust, pealegi võib loomapidamine viidata liigsele vabale ajale,
mis ei jäta sinust kui inimesest võib-olla piisavalt asjalikku
muljet. Tamagochi on kah juba passé, “üheksakümnendad”, nagu
põlgusega täheldatakse. Tänapäeva levinumaks
lemmikloomaks on hoopis Frankensteini koletis – laenatud miimikast ja
fraseoloogiast kokku pandud Teine Mina.
Võtame näiteks ruumi
sisenemise. Kõik algab näoilmest – aeglaselt üle
ruumisviibijate libisev pilk tuleb hoida fokuseerituna kaugusse. Registreerides
fakte, kuid mitte kaotades sobivat distantsi ümbritsevaga. Esmamulje tuleb
puhtalt kehakeele abiga paika panna, tsitaatidest pole siin abi. Ärge
uskuge neid, kes ütlevad, et MTV on mõttetu ajaraiskamine, osa
still-kaadritesse külmunud pooside peale oma peaga lihtsalt ei tule. Ja
kui arvate, et olete juba piisavalt vilunud, proovige hääl maha
keerata. Ma tean üht valdkonda, milles Enrique Iglesiasele tuleks
kindlasti Video Music Award anda – ilma hääleta videote kategoorias.
Õppige parimatelt.
“Pärast algse strateegilise plaani
visandamist astub ta ruumi keskele ja teeb tiiru ümber oma telje nagu
modellid hoovõturaja lõpus. Käekott keerleb kuulekalt kaasa
ja potsatab siis lauale. Universumi keskpunkt on kaardile kantud, tasakaal on
käes, oma-võõra piir ületatud. Ülesande raskust
leevendab peanoogutus kahelt nurgalauas istuvalt juhututtavalt – “Tere”
kelleltki, kes on juba “sees”, on hindamatu väärtusega.”
Tundub, et selline lemmikloom ei tee küll loiku, aga samas ei kuula ka
sõna. Inimesed eksisteerivad justkui omaenese tillukeses
Pygmalioni-draamas: hoolitsusega tükkhaaval kokku pandud alter ego elab
iseseisvalt edasi, rokkides teiste omasugustega. Avalikes kohtades varjutakse
kaitsereaktsioonina laenatud maneeride taha, see maneerlikkus hakkab nagu oma
elu elama ja inimene samastub enda loodud maskiga. Tulemusena käibki mingi
täielik teater igal pool: eesmärgiks on olla kellegi moodi,
väljendada kellegi teise mõtteid. Järele jääb vorm,
teesklus, jäljend, varjuteater, pantomiim. Tekib selline tunne, et oled
sattunud vahakujude muuseumisse ja ei ole selle eest isegi piletiraha maksnud.