Kuldse kupli paigaldamine

Parklast Venevere puhkekeskuse poole jalutades möödun väiksest järvest. Kaldal seisev neiu võtab end ihualasti ja kõnnib vetruvalt vette. „Alasti inimesed käivad juba ujumas, see on tantra!” hõiskab keegi.

Tundub põnev!

Rahvast on meeletult. Puhkeküla ümbritsevad põllud on täis autosid ja telke. Kokku ei pidanud vähemalt 59-eurost piletit liiga kalliks üle 600 inimese. Festivali peaesinejaks on Swami Vivekananda Saraswati. Tegu on rumeenlasega. Suurt kasvu ja keskmise õllekõhuga mees kannab üleni oranži ja helkivat hõlsti. „Pühitseme nüüd selle festivali sisse, et meid ümbritsevad mitusada meetrit oleks kaetud kuldse kupliga!” hüüab Swami avapeol.

Tantristlik lõõgastumine seksuaalsuse avamiseks

Elukaaslased Thule Lee ja Erik Grünberg õpetavad joogat ja tegelevad tantraga. Erik räägib, et teatavate harjutustega saab energia tšakrasse, mis olla seksuaalenergia jaoks oluline. Ausalt öeldes ei tea ma, mis need tšakrad on. Aga kõik muudkui räägivad neist.

Enesemassaaž algab pealaest, liigub edasi näopiirkonda ja nii edasi. Peagi jõuab järg aga omapärasemate piirkondadeni. „Panete käe endale tagant püksi. Nii et kaks näppu on anuse peal. Teise käe näpud käivad kohta, kus on naistel tupeava,” räägib Erik.

Inimesed teevad vapralt kaasa, kuni üks neiu enam vastu ei pea ja naerma hakkab. Naeravad teisedki, sellega on seksuaalsus avatud.

Yang’i spiraalmeditatsioon

„Me moodustame spiraalse kujundi, mis on kogu looduse alus,” räägib Swami enne sessiooni. „Kõik hoiavad kätest kinni ja palun hoidke jõudu sees, sest muidu võite kaaslaste meditatsiooni segada.”

Inimesed jaotatakse vastavalt tähtkujudele ridadesse, mehed ja naised vaheldumisi. Kõlaritest hakkab paukuma räme technotrance ja järgmise 47 minuti jooksul ootab ees püstijalameditatsioon.

Märkan enda kõige tõsisemat möödalaskmist. Kell on 22.30 ja ma kannan lühikesi pükse. Käsi kaaslase peost lahti lasta ei tohi ja nii ma võitlen kogu aja sääskedega. Säärtelt saab jalgu kokku hõõrudes putukad minema, kuid siis pargib üks end minu nina peale. Keel ei ulatu, peaga vehkimine ei aita.

Üritan enda kõrval seisvat haldjalikult ilusat neiut mitte segada ja seetõttu kätt ei liiguta. Esimene veerand tundi on piinarikkad, siis hakkab kõik juba nalja tegema.

Keskringis noogutab Swami peaga ette ja taha, vasemale ja paremale, mõni teinegi osaline vehib peaga. Ilmselt avanes neil kolmas silm. Tümaka lõppedes räägib üks seltskond, kuidas nad kogesid väga võimsat energiat. Õhtu lõppeb sauna ja peoga. Kõik kohad on järve ja sauna vahet jooksvaid alasti inimesi täis. Siiamaani on päris tore.

Jumalanna kümblus laupäeva hommikul

Hommikune naiste riitus nimega Jumalanna kümblus algab äreva noodiga. Seal, kus peaksid kümned alasti naised vette jooksma, on ennast sisse seadnud turistid. Turistidega räägitakse rahulikult ja nad lahkuvad.

Samal ajal viibin ise hommikuses hatha-joogas, kus eestvedaja Tanel Peterson räägib harjutustest ja nende kaudu avanevatest tšakratest. Ma ei tea endiselt, mis need tšakrad õigupoolest on.

„Tanel, räägi äkki inimestele, et mis need tšakrad ja värgid on, sest kõik ei pruugi jooga esimest astet läbinud olla,” hüüatab korraga üks väänaja. „Aa, kes ei tea, mis on tšakrad,” küsib Tanel. Käe tõstab silma järgi umbes viiendik saalist.

Südamemeditatsioon looduses

„Alasti mediteerides oleme me kõige haavatavamad. Minu süda on siis seotud teie kõigi omaga ja teie omavahel,” lubab õpetaja Ave poolest tunnist alasti mediteerimisest võimsat elamust.

Seltskond on umbes 30-liikmeline. Naisi ja mehi pooleks. Silmad jälle kinni ja lootoseasendisse (nii nimetatakse sisuliselt rätsepaistet). Õhus põrisevad parmud. „Palun ärge mind kusagilt valest kohast hammustage,” esitan mõttes palve parmude poole. Ma olen nende vastu allergiline.

Parmud on mõistvad. Tundlikud kohad jätavad puutumata, aga mujalt närivad ikka. Ükshaaval parme maha lüües pean silmad avama. Märkan, et mitmel teisel mehel on silmad lahti ja nad vaatavad mediteerivaid alasti naisi.

Üks massiivse õllekõhuga sell vaatab naisi poolsuletud silmade alt ja hoiab vapralt lootoseasendit, aga teine keskealine härrasmees ei vaevu isegi tseremoonitsema. Ta istub mugavalt joogamatil ning laseb pilguga üle neidude. Kavalpea!

Mees kui kuningas – mõistes tõelist mehelikkust

Swami ja Moses on väga head oraatorid. Toovad näiteid eri usunditest, viskavad varrukast lauseid eri filosoofide varamust ja tihendavad kompotti popkultuuriga. Juurde mõned naljad seksi, riistade ja naiste kohta. Meespublik kuulab andunult.

Swami hinnangul on mehed muutnud pehmodeks, kuna nendes on liiga vähe meesalget yang’i ja liiga palju naisalget yin’i. „Kui paarkümmend aastat tagasi vajas mees rahulduse saamiseks 10 minutit, siis nüüd kõigest viis! Yang’i on juurde vaja!” ütleb ta.

Õige mees ei joo Swami hinnangul Coca-Colat, pole kade ja kindlasti ei ejakuleeri. „Kui mees ejakuleerib, siis annab ta osa enda yang’ist naisele ära ja ise muutub nõrgemaks,” ütleb ta elutõe.

Naisi peab suurte gurude sõnul mees kontrolli all hoidma. Nii tulevat täiskuu ajal naistel PMS ja siis nad olla pöörased. Sel hetkel peab mees enda riistaga abil naise maha rahustama. Kuna aga iga naine tahab endale voodis tõelist macho’t, siis saavad tavalised mehed ennast parandada tantrismi õppides. „Naine jääb teid elu lõpuni tornaadona räsima, kuid mees peab olema kalju!” kuulutab ta. Jutt kisub käest ära, lähen sööma.

Elektriline tšakra-avaja

Lavade ja telkla vahel asub turg, lettidel peamiselt asjad, mille ees liited nagu „öko” või „toor”.

Leidub ka tõsisemat kraami, näiteks piesoelektriline sex-chakra generaator, mida reklaamitakse kui nanotehnoloogilist kvantravisüsteemi.

Piesoelektrikute letis müüakse ka aluspesu, mille sisse on õmmeldud kristallid. Ikka selleks, et suguvõimekuse eest seisev tšakra oleks töökorras. Vanaema-stiilis aluspükste vastu tuntakse huvi, kuid 30 euro eest ei osta neid keegi.

Müügil on ka šokolaad, aga mitte tavaline maius, vaid hoopis selline, mis tekitab nii tõsise energiavoo, et näiteks lahkel müügimehel lõppenud esimene šokolaadi mekkimine öise märja unenäoga.

Raamatututvustus – seks hingele

Eesti esitantrist Moses kasutab üritust ära enda uue raamatu tutvustamiseks. Raamatu nimi on „Tantra ehk seks hingele”. Raamatut ajendas kirjutama paljude inimeste arvamus, et tantrat võiks juba koolis õpetada, ütleb ta. Inimesed ostavad lademetes raamatuid ja saavad sinna sisse pühendusi. Tantristi jaoks on inimesed, kes tantrasse ei usu, suletud olevused. „Nad kardavad, et maailmas on rohkem, kui nad ise usuvad või näevad,” paneb üks külastaja sellistele diagnoosi ja räägib sama hingetõmbega edasi energiasammastest. Teda ümbritsevad naised kuulavad tähelepanelikult.

„Swami ja Moses räägivad nii sügavamõttelist juttu, et ma suudan neid ainult 20 minutit järjest kuulata,” lausub üks linalakk iludus. „Kas ma võin sind kallistada?”

Meeste seltskonnad on see-eest tunduvalt vähem spirituaalsed. „Orgia tuleb, orgia tuleb,” korrutavad kolm noormeest telkla lähistel. Hing aimab halba.

Tantristlik viie elemendi rituaal

Alanud on järjekordne Thule Lee ja Erik Grünbergi töötuba. Mehed ja naised jaotatakse paaridesse. Kui inimesed tulid üritusele paaridena, siis võivad nad soovi korral jääda koos enda partneriga. Paljud võtavad endale uue partneri.

Alguse maha maganuna jään telgi kõrvale kuulama-vaatama. Taustaks on monotoonne new age-muusika. Thule käsib naisel meest toita virsikuga, mis (vist) sümboliseeris päikest.

Pole nagu viga.

Aga sealt edasi hakkab üritus justkui allamäge veerev lumepall vaikselt laviini mõõtmeid võtma.

„Jooda enda kaaslast veiniga enda suust,” õhkab Thule.

„Ja nüüd võtke endal riided ära ja naised viskavad pikali maha!”

Vabandust?

„Vaadake seda naist. Seda jumalannat, tema ilu. Suudelge tema laupa… Tema suud… Tema kaela… Tema rindu… Tema naba… Tema salakohta.”

Osalised saavad käsu kõrvuti visata ja näod vastamisi keerata. Laubad pannakse kokku ja asutakse energiaid ühendama. Telgi põrandale moodustub mäslev inimmeri. Ihualasti kehad põimuvad, jalad surutakse sügavale kaaslase jalge vahele. Telgi põrand on täis. Seal on kindlasti üle 100 inimese.

Istun pingile. Seal nad nüüd on, eestlased – ühed seisavad lõkke ääres ja puhastavad oma aurat, teised aelevad telgis ja ühtlustavad energiaid. Kõik on alasti. Kõike on liiga palju – tšakraid on palju, spirituaalseid ürgtõdesid on palju ja eriti palju on alastust.

Korraga kostab selja tagant müra. Saunast jooksevad välja rohelise möksiga kokku määritud paarikesed. Seal lõppes sensuaalne ajurveeda saunarituaal paaridele.

Tahaks koju.

Kurdan seda kõrvalseisjale. „Jaa, esimesel korral ongi väsitav, sest võõrast energiat liigub siin esialgu väga palju ringi,” räägib ta.

Viie elemendi rituaalilt väljuvad paarid vahetavad enda kogemusi. Nalja tehakse nende üle, kes enne rituaali väljusid. „See on ju tantrafestival, siin ollaksegi alasti!”

Alasti südamemeditatsioonis avalikult alasti naisi jõllitanud meesterahvas on leidnud endale kogu bakhanaalist õnne ehk sammub telgist välja koos naisega.

Kolmas päev, pühapäev

Ma olen väsinud. Tüdinud.

Hommikul on taas alasti meditatsioon, hommikujooga, aga ma ei taha neist enam midagi teada. Istun järve ääres ja üritan raamatut lugeda. Katkematu jõena ujumas käivad alasti naised ja mehed on täielikult tüüdanud. Peeter Liiv õpetab kümneid inimesi seksuaalenergiat kanaliseerima. Selleks õpetab ta erinevaid massaažitehnikaid. Läheduses päevitav naine küsib korraga, kas ma tahaks temaga koos liblikmassaaži tegema minna.

Vastan järsult: „Ei.”

Hetkega mõistan, et see kukkus ebaviisakalt välja ja lisan: „Vabandust.”

Transfiguratsioon ja inglikõnd

Mehed ja naised moodustavad kaks ringi. Mehed istuvad sisemisse ja naised jäävad välimisse. Korraga avastatakse, et mehi on puudu. Kogu üritusel valitseb naiste ülekaal, kuid selle rituaali jaoks on mehi veel tarvis. Mõned jooksevadki rõõmsalt telki.

Naised võtavad enda ülakeha paljaks ja asuvad enda ees olevale mehele tantsima. „Vaadake, see on teie Šiva!” kuulutatakse lavalt naistele.

„Vaadake, ta on jumalanna,” kuulutatakse meestele. Kõlab gong. Naised liiguvad ühe mehe võrra edasi. Rituaal lõppeb, kui terve telgitäis inimesi alasti järve jookseb.

Salajane tantra

Swami võtab taas sisse koha enda valgel nahktroonil ning pöördub rahva poole.

„Kõrvalseisjad ei saa tantrast aru. See on liiga keeruline,” teatab ta.

„Teised usundid räägivad, et ela kasinalt ja saad pärast surma 72 neitsit. Mina küsin, et miks me ei võiks kohe need 72 neitsit võtta?” jutlustab ta elunautimist.

Tuleb lõpetamine. Ärasõit. Minu tšakrad jäid kahjuks kinni. Kodu pole kaua aega nii kallis tundunud.

Lugu ilmus esmakordselt 13.juuli 2013