Paindlik ruum

Väikeauto Corsa tehnikal baseeruvasse Merivasse seitset istet muidugi ei mahuta. Ent taas kord leiutasid Opeli insenerid tagaistme uuesti. Marketroidide poolt FlexSpace'iks ristitud tagaiste koosneb kolmest osast – kaks äärmist on laiemad, keskmine kitsam (nagu ikka). Keskmine seljatugi on aga 15 cm võrra istmepadjast kitsam. Kui seljatugi ette maha pöörata, vajub ka istmepadi madalamale ning kokkuklapitud seljatugi jääb äärmiste istmepatjatega täpselt samale kõrgusele. Vähe sellest – äärmised istmepadjad liiguvad kumbki 75 millimeetri võrra sissepoole ja soovi korral saab neid veel 7 sentimeetrit tahapoolegi lükata. Auto muutub neljaistmeliseks ning tagaistujad võivad end tunda lahedalt nagu limusiinis. Ning mis eriti hea – kõigi nende metamorfooside haldamine on imelihtne, ka mahtuniversaalinduses täiesti kogenematu inimene peaks asjaga ilma käsiraamatut lappamata toime tulema.

Lisatasu eest saab veel juurde osta mahukat laegast ja topsihoidjaid sisaldava käetoe (normaalasendis seljatoe korral on see pakiruumis peidus) ning parempoolsele esiistmele kokkuklapitava seljatoe. Loomulikult on ka äärmiste tagaistmete seljatoed reguleeritava kaldega ja allakeeratavad ning loomulikult moodustavad nad kokkuklapituna pakiruumi põranda pikenduse. Ehk kokkuvõttes, vastavalt soovile saab Meriva kabiini kujundada 1-, 2-, 3-, 4- või 5-kohaliseks, pakiruumi maksimaalmaht võib ületada kahe kuupmeetri piiri. Seda kõike auto 404sentimeetrise üldpikkuse juures. Raumwunder, nagu ütlevad sakslased.

100 protsenti Opel

Zafiraga võrreldes paistab Meriva siluett proportsioonidelt palju matsakam, ehkki joonte sarnasus on üsna silmatorkav. Ninaosas võib täheldada Vectra mõjusid (suuremad tuled ja radiaatorivõre), püstised tagatuled C-piilarites aga järgivad Corsa stiili. Eesmisi kolmnurkaknaid kasutatakse stiilielemendina paljudel mahtuniversaalidel. Meriva omad on üpris suure pinnaga ja evivad ka puhtpraktilist väärtust juhi tarvis, avardades tublisti vaatevälja ette-alla.

Juhist ettepoole jääv interjööri osa meenutab Merival kõiki teisi uuema aja Opeleid. Ikka needsamad tuttavlikud "kellad", õhuavad ja ülevaatlik keskkonsool. Kui väga vinguda tahta, siis võiks ju käigukang olla toodud kõrgemale, otse rooli kõrvale, nagu hakkab kujunema mahtuniversaalidel üldtunnustatud trendiks.

Mina sõitsin ringi Merivaga, millel südameks 100hobujõuline bensiinimootor. Kõigi märkide järgi võiks see olla keskmise ostja eelistus, kuigi 1,6liitrine jõuallikas on saadaval ka 13 hobuse võrra lahjemas versioonis. Dünaamika pisut kannatab, kuid nõrgem mootor tuleb ostes umbes kümne tuhande krooni võrra odavam. Samas on see ka janusem, eriti linnasõidul.

Hindadest veel niipalju, et ka Meriva puhul jätkab Opel oma tavapärast tarbijavaenulikku poliitikat – odav "plank" baasmudel ning hiiglapikk lisavarustuse nimekiri. Tore on teada, et hinnad algavad 155 500 kroonist ja Meriva põhiline võlu – FlexSpace – on selle sees. Ent ABS, külgturvapadjad, juhiistme ja rooli reguleerimisvõimalus, tulepesurid ja istmesoojendus puuduvad. Palju muud vähemtähtsat ka. Ehk kui osta auto arvestusega, et kunagi tulevikus oleks võimalik see ka maha müüa, kerkib hind luksust taga ajamata märkamatult 200 000 krooni kanti.

Õnneks saab selle raha eest väärt sõiduriista. Ilmselt kataks Meriva ära ka enamiku Zafira-kasutajate vajadused, sest kui tihti ikka on vaja vedada korraga seitset inimest.

Kumb on suurem, Meriva või Zafira?

  Meriva 1.6 16V Zafira 1.6 16V
 Mootor (cm3/hj) 1598/100 1598/100
 Pikkus/laius/kõrgus (mm) 4042/1694/1624 4317/1742/1634
 Teljevahe (mm) 2630 2694
 Pakiruum (l) 350-1410 150-1700
 Istekohti 5 7
 Tühimass (kg) 1350 1393
 Kandevõime (kg) 455 557
 Tippkiirus (km/h) 175 176
 Aeg 0-100 km/h (s) 13,3 13,0
 Keskmine kütusekulu (l/100 km) 7,5 7,9
 Hind alates (kr) 165 200 237 600