Tekst ilmus kolmapäevase Ekspressi artikli kõrvalloona.

2012. aasta kevadel soetas Siilatsite firma IEG ligi.

600 000 euro eest ühelt Mehhiko ettevõttelt väikelennuki Eclipse 500. Piloodipaberitega Keith ­Siilats ütleb, et lennuki ostis isa talle Stanfordi ülikooli sissesaamise puhul, kuid õhusõiduk jäeti IEG bilanssi.

Keith kasutas lennukit, sõites sellega muuhulgas ka San Franciscost Tallinna. Viktor Siilatsi sõnul polnud lennuk pojale kingiks, vaid äritegevuseks.

„Kahjuks läks lennukil ühe mootori kontroll­kaart katki ja seega on lennuk olnud viimased poolteist aastat angaaris,“ selgitas Keith Siilats.

KINGITUS VÕI MITTE: Keith väidab, et isa ostis talle lennukiEclipse 500 sisuliselt kingiks. Isa ütleb, et õhusõidukpolnud mõeldud lõbusõitudeks, vaid äritegevuseks. Foto: Wikimedia commons

Septembris 2016 sai Keith isa firma advokaadilt ­Villu Otsmannilt nõudekirja, kus soovitakse, et Keith lennuki tagastaks või hüvitaks selle maksumuse summas 600 000 eurot kolme nädala jooksul.

Ühtlasi esitati kirjas Keithile arve 445 lennutunni eest – viivitamatult tuli maksta 801 000 eurot.

Otsmann kirjutab, et lennuk soetati äritegemiseks, aga Keith on seda kasutanud isiklikes huvides, millest lennuki omanik pole tulu teeninud. Kirjas tuuakse välja, et ainuüksi ühe lennu eest kasseeris Keith USA senaatorilt Aaron Shockilt 13 000 dollarit ega edastanud seda raha firmale.

Keith ütleb, et tegu on „täiesti mõttetu arvega, millel pole mingit majanduslikku sisu“.

Ta ei kavatse isa nõudmisi täita ning sõidab praegu enda ostetud teise lennukiga.

Ühtlasi juhib Keith tähelepanu, et Viktori uus lennuk kannab isa ettevõtete juhatustes figureeriva noore daami Gerli Saarelehe nime G-ERLI.