Müüride vahel
Andres Maimik vaatleb kaht filmi, mis elavad kaasa inimestele, kes on litsutud barjääride vahele – eesti dokumentaali „Karmil pinnal“ ja Cannes’i festivali tänavust võidufilmi „Dheepan“.
„Lõppude lõpuks olete vaid kivid müüris“, laulis Pink Floyd kontseptuaalsel albumil „The Wall“. Albumi peategelane ehitab enda ümber vaimset müüri, et kaitsta end neurooside eest, mille on põhjustanud perekonna hüljanud isa, türanlikud õpetajad, närvihaige naine ja salakavalad psühhiaatrid. Kuid enesekaitseks püstitatud sein isoleerib ta ka elu inimlikust poolest ja tema karjeid ei kuule väljapoole mitte keegi. Sellised sünged müürid jooksevad indiviidide, ühiskondade, ideoloogiate, rahvuste, klasside ja rasside vahel. Kõrge plangu taga lõriseb verejanuline koer, betoonist rajatist turvab isetulistav kuuliprits.