Swiss lendab varsti nii Helsingist kui Riiast

Kõrgetasemelise teeninduse poolest tuntud Šveitsi lennufirma Swiss rikastab oma lennuplaani suvisel kõrghooajal tervelt 22 uue marsruudiga, mille hulka alates 30. märtsist kuulub viiel korral nädalas Airbus 320ga opereeritav Helsingi-Zürichi liin. 31. märtsist saab Šveitsi suurimasse linna kolmel korral nädalas lennata ka Riiast. Swissi lennuvõrku ilmuvate muude uute sihtpunktide hulgast võib esile tõsta näiteks Barit, Bilbaod, Brindisit, Izmiri, Ljubljanat, Maltat ja Napolit.

Norrakad ehitavad megasuurt laevatunnelit

Norra on varsti ühe unikaalse atraktsiooni võrra rikkam, nimelt on norralastel kavas ehitada maailma suurim laevatunnel. 1,7kilomeetrise tunneli kaevamine ja töölepanek nõuab muidugi mitu head aastat aega – Stadi poolsaart risti läbima hakkav tunnel tuleb 26,5 meetrit lai ja tema kõrgus peaks küündima 37 meetrini, et lasta läbi ka kogukamad kauba- ja lõbureisilaevad, kes tahavad vältida Norra selle piirkona aastas kuni 110 päeva tormavat merd ja veealuste karide riski. Laevatunneli ehitamisest on Norras tegelikult juba juttu olnud ligi 100 aastat. Projekti maksumus on umbkaudu 115 miljonit eurot.

Esimene laevatunnel maailmas, 165 meetrit pikk Malpas, ehitati Prantsusmaale 1679. aastal.

4286 kilomeetrit ja 2663 selfie’t

Marsruut Pacific Crest Trail (PCT), mis jookseb ametlikult Mehhiko piirist Kanadani ja mille pikkus on 2663 miili ehk 4286 kilomeetrit, on katsumus isegi kõige kogenumatele matkajatele. Ungari ja USA topeltkodakondsust omaval fotograafil Andy Davidhazyl võttis selle raja läbimine aega viis kuud. Iga miiliposti juures tegi ta endast salvestise ja tulemuseks sai erakordne reisipäevik ehk ajaraamat, kus iga pilt on eelmisest erinev ja peegeldab nii pidevalt muutuvat ümbitsevat loodust kui ka matkaja enda muutumist. Oma sihtkohta saabudes oli Davidhazy korralikult habemesse kasvanud ja 22 kilo kergem kui matka alustades.

Välimust muutvale rännakule saab pilgu peale heita aadressil www.davidhazy.com/blog

Helsingi liinil nüüd ka reaktiiviga

Finnair plaanib alates 29. märtsist opereerida päeva esimest Helsingisse viivat (ja viimast Helsingist toovat) lendu 100kohalise Embraer 90 reaktiiviga, mis asendab senist ATR turbopropellerlennukit. Finnairi Balti müügijuht Arūnas Skuja lausus Kohvrile, et plaan on jätta Embraer 90 alles ka talvehooajaks.

KLMi uued suvised suunad Kolumbias ja Kanadas

Suvise lennugraafiku jõustudes lisandub lennufirma KLM sihtkohtadepaketti Kolumbia: kolmel korral nädalas lennatakse Boeing 777-400ga pärast 20aastast vaheaega taas Amsterdamist Kolumbia pealinna Bogotasse ja sealt edasi Calisse. Alates 19. maist lisatakse suundadevõrku ka tormilisi vaidlusi üles kütnud ja vahepeal isegi pea-aegu maha kantud uus sihtkoht Edmonton Kanada lääneosas. Tallinna KLM ise ei lenda, kuid jagab liinil lennukoodi Estonian Airiga ja pakub eestlastele Amsterdamis võimalust sujuvalt kontinentidevahelistele reisidele ümber istuda.