“Minu arvates on see puhas töösuhe, aga seda esitletakse kui praktikat,” tõdes Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooni esimees Helen Reinhold, kelle sõnul noored Eesti piloodid sellist raha Estonian Airile maksta ei suuda.

Pilootidelt lendamise eest raha kogumine on maailmas küllaltki levinud, sest suurema kogemuse ja tüübikoolituse saanud lendureil on hiljem võimalik tulusamatel tingimustel tööd leida. Pay-to-fly skeeme pakuvad kuuldavasti näiteks Euroopa odavlennuliin Wizz, Indoneesia Lion Air ja mitmed teised firmad.

“Pilootide koolitamine on eraldiseisev projekt, mis pole seotud Eesti noorte pilootide võimalusega Estonian Airis tööd saada. Kõnealuses koolitusprogrammis osalevad piloodid liiguvad enamasti tööle teistesse lennufirmadesse. Kõik kuus pilooti lendavad koos kaptenitega, kellel on instruktori pädevus,” teatas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Kohvrile on samuti kinnitatud, et Estonian Airi lennukites töötavad kapteni ülesannetes ka mõned piloodid, kellele on ametlikult antud küll kapteni kvalifikatsioon, kuid mitte kapteni töölepingut ega palka. Lennufirmale annab selline lahendus kõva säästu.

Eskelinen ütles selgituseks, et kuna madalhooajal polnud täiendavate kaptenite järele vajadust, sõlmiti Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooniga kokkulepe, mille raames oli soovijatel võimalus kindlatel tingimustel omandada kapteni kvalifikatsioon. Praegu, tipphooajal töötavad kõik koolituse läbinud piloodid kapteni lepinguga.