Politseist lahkus Ossipenko 1999. aastal perekondlikel põhjustel, pärast 20 aastat ausat teenistust.

Kõigile nähtava äritegevusega, Ida-Viru linnade teede hooldamisega, hakkas ta pihta aasta hiljem. Äri edenes hästi. Kasum kasvas kui talse enne börsikrahhi. Iga aasta jättis arvele kümneid miljoneid kasumikroone.

“Siin pole vaja otsida pettust,” vaigistab Ossipenko urgitsejaid, kellele tundub, et tema firma N&V on Ida-Virumaa suuremates linnades ebaviisakalt edukas olulisemate kommunaalhangete võitmisel.

Sel suvel rääkis ta Päevalehele: “Võidan konkursse, sest ei ehita Bahama saartele villasid, vaid investeerin tehnikasse.”

Oma esimese miljoni teenimise kohta ütles Ossipenko seitse aastat tagasi Ekspressile, et ehitas koos vennaga Jõhvi bussijaama asemele kaubanduskeskuse. Sealt tuligi miljon. See esimene. 

“Ma pole poliitikast, olen väljaspool poliitikat,” jutustas Ossipenko. “Minu partei on Jumal ja erakondi ma ei toeta.” Ekspressi ajakirjanik märkas Ossipenko luksuslikus kabinetis töölaual hulka ikoone. 

Ossipenko nalja ei mõista. Aastaid tagasi kaebas ta ajalehe Põhjarannik kohtusse, kui too oli 1. aprillil avaldanud libauudise, milles räägiti ärimehele mälestusmärgi püstitamisest, sest ta olla liiga edukas munitsipaalhangete võitmisel. “Sõbrad helistasid mulle ja küsisid – Nikolai, kas sa veel kaua seda pulli kannatad?”

Päevalehele antud intervjuus ütles Ossipenko, et ta firma filiaalid töötavad Venemaal Leningradi ja Novgorodi oblastis. Teenindavad täielikult Eesti naabruses asuvaid Slantsõ, Kingissepa ja Volossovo rajooni ning Ust-Luuga sadamat. Novgorodi oblastisse ehitab ta kahte prügilat. Venemaal on Ossipenko firmal 18 piirkonda, kus töötab 40 autot. Ida-Virumaal töötab tal 30 prügiautot, Tallinna tuleb 20. Eestis on tema firmadel üle 300 töötaja.

Äsjalõppenud hankekonkursi tulemusel hakkab Ossipenkoga seotud Ekovir teenindama Tallinnas Haaberstis, Kesklinnas, Põhja-Tallinnas ja Kristiines asuvaid jäätmeveo piirkondi. Need on kokku suurema mahuga kui Ossipenko firmade tööpõld Ida-Virumaal. “Kuid me suudame edukalt laieneda,” ütleb ta, viidates usinale tegevusele Venemaal.

Konkurendid mainivad, et Ekoviri pakutud hind hankekonkursil oli ebatavaliselt madal. Rahvusvahelise suurtegija Ragn-Sellsi siinne ärijuht Agu Remmelg ütles Äripäevale, et hind on tegelikke kulusid ja kehtivaid maksukohustusi arvestades alla pakutud.

Eesti Keskkonnateenuste (endise Veolia) esindaja märkis samuti kibeda skepsisega, et hanke võitja ei pruugi [sääraste hindadega] hakkama saada.

“Pealinna firmad pole harjunud töötama olukorras, kus kasum on üpris väike. Meie siin töötame palju efektiivsemalt: pole nii palju valgekraesid-insenere kui Tallinna firmadel, autod on kõik uued ja kulud seega väikesed,” selgitas Ossipenko juba augustis. “Välisinvestorid lihtsalt soovivad väga suurt kasumit ja see ajabki nende hinnad üles.”

Ossipenko firma N&V teenis mullu miljon eurot kasumit, kokku on arvel jagamata kasumit 12,6 miljonit eurot.

Tallinnas kogutud prügi hakkab Ekovir vedama eeskätt Iru prügipõletusjaama. Ka N&V hakkab Ida-Virus kokku korjatud ning kokkupressitud prügi sinnasamasse vedama.

Edaspidi kavatseb Ossipenko osaleda ka teiste Eesti linnade prügiveokonkurssidel.

Tallinlasel jääb üle oodata ja mõelda – kas Ida-Viru Nikolai odav prügivedu tähendab tema prügiarve mõnusat vähenemist? Või jääb arve siiski samaks ja linn katab hinnavahe arvelt oma pakilisi kulutusi? Või tuleb varsti, kui konkursid ja tingimused meelest läinud, siiski mehine hinnatõus? Seda juhtub Eestis ikka.Konkurentide vasturünnakPärast Ossipenko võitu Tallinna linna prügiveokonkursil on teised Eesti jäätmekäitlejad, eeskätt suurtegijad Ragn-Sells ja Eesti Keskkonnateenused, hakanud tegema tõsist lobitööd riigikogu keskkonnakomisjonis, et muuta jäätmekäitlusseadust. Nad tahavad lõpetada omavalitsuste korraldatavad prügiveokonkursid. Ettepaneku kohaselt võiks iga inimene ise endale prügikäitleja valida.