Soome hevimehed asutasid hulga võltsbände
Kiirmoekett H&M paiskas hiljuti lettidele tootesarja, mille särkidel ja joppidel aimatakse järele metal-muusika stilistikat. Uudisrõivaid kaunistasid väljamõeldud metal-bändide (YVAEH, Grey, Lany, Crepuscular, Mortus, Motmros jt) logod. Kuni mängu astusid Soome metal’i-mehed, kes otsustasid neile südamelähedast stilistikat ära kasutanud suurfirmale riuka väänata.
Krutskit täis hevisoomlased lõid internetis väljamõeldud plaadifirma Strong Scene Productions ja esitlesid H&Mi hilpudel esinevaid ansambleid selle plaadifirma artistidena. Bändidele kirjutati biograafiad ja salvestati isegi popurrii võlts-lugudest.
“Plaadifirma” väitel on tegemist legendaarsete põrandaaluste metal-bändidega, kelle looming on kui unustatud teemandid. Ansambel Grey olevat Saksa grupp, kes pani aluse sümfoonilisele nais-metal žanrile, ning Lany on Prantsuse natsi-black metal’it tootev rühmitus, plakatitel Hitleri pildid ja puha. Justkui extreme metal’it mängiva Motmrose’i albumi “Holocaust Tomb” kaanepildile joonistati preestrit ründav fallosega vehkiv deemon. YVEAHi repertuaari kuulub pala nimega “Vaginal’s Juice Driping into Cadaverous” (“Vagiina mahl tilgub koolnule”).
19. märtsil Facebookis oma külje avanud plaadifirmal on üle 2000 “laikija”. Bändid on esinema seatud Soome festivalile Tuska (tõlkes äng).
Trikk tõi nii võltsbändidele kui H&Mile hulga tähelepanu, mistõttu kahtlustatakse, et Strong Scene teeb rõivafirmaga koostööd ja H&M aitas võltsbändide videote, lugude ja piltide valmimisele kaasa.
Üks Strong Scene’i asutajatest, Henri Sorvali, kes mängib ka pärisbändides Finntroll ja Moonsorrow, kinnitas väljaandele Noisey, et nende viguri mõte oli luua keskustelu teemal, et metal on palju rohkemat kui ägeda välimusega logod riietel. “Metal’i scene on eripalgeline, vastuoluline ja justkui hunt, keda sa ei saa keti külge aheldada ja eeldada, et ta käitub koera kombel, nii nagu sa soovid,” ütles Sorvali.