Leina tänava lõpus Tapa surnuaiaväravas keerutab tuul sügislehti. Tumedates mantlites matuselised on kogunenud haua äärde. Kuskil tuleb keegi tõtakal sammul, reha käes.
Siinsamas surnuaia kõrval on autosummutitehas, Tapa linna jaoks oluline asutus, siin saab tööd sadakond inimest.
Seitsmekümnendatel oli siin Tootmiskoondis Vasara Tapa tsehh, mis vorpis miljonite kaupa purgikaasi (need läksid laiale vene turule ja Eesti oli ikka purgikaantest lage) ja tsinkämbreid ja rehasid, ja kaheksakümnendate põhilised artiklid olid muruniidukid ja labidad. Tapa muuseumi kodulehekülg märgib ära, et kolmekäigulise lõunasöögi sai Vasara sööklas kätte 50 kopikaga.
1992 aastal Vasara Tapa tsehh erastati. Mõned aastad tegutses siin aiatööriistu tootev tehas Trimmal, mis pidi Tallinna linnakohtu otsuse järgi 1999 pankrotti minema. Aga vahetult enne ostis Trimmali noorele ärimehele Jüri Vellerannale kuuluv summutitehas Universal Industries.
Siitpeale toodetakse siin Tapa surnuaia kõrval autosummuteid. 98 protsenti läheb ekspordiks. Paljud Fordid, Volkswagenid, Audid ja Saabid sõidavad Tapal toodetud summutitega.
Põhilised eksportmaad on Saksamaa, Belgia, Inglismaa. Tehasel on müügiesindus Londonis.
Tapal töötav tehas saab arvestatavaks summutitootjaks Euroopas.
Ettevõtte juhtidele toob tehas prisket kasumit. Töötajad töötavad tühise palga eest.
Ekspressil on laual patakas raporteid ja uurimiskokkuvõtteid, milles on masendavad lood rasketest tööõnnetustest Universal Industries tööpinkide taga. Teist sellist tehast, kus nii palju raskeid kehavigastusi juhtub, ei oska tööinspektsiooni inimesed nimetada.
Tapal on 15 aastat summutitootmist teinud raske kehavigastuse ligi kolmekümnele inimesele

Vitali Basmanov (34) oli töötanud Tapa summutitehases veidi üle kahe tunni ja sellest piisas, et ta parema käe kaks näppu on nüüd poole lühemad.
„Jaa. Muidugi olin ma ise süüdi!“
Vitali on trotsi täis.
„Mu esimene ja kõige suurem viga oli see, et ma üldse sinna tööle läksin!“