Ettevõtte algusaegadel tehti orienteerumiskaarte ning just sõnapaarist “Eesti orienteerumiskaardid” on tuletatud ka ettevõtte nimi. Hiljem tulid linnakaardid ja atlased, kalendrid, postkaardid, seina- ja välikaardid, maamõõdutööd, teede- ja välisvalgustuse inventariseerimine, geoinfosüsteemide ja muude tarkvaralahenduste loomine. Hetkel on jäänud kaks suuremat suunda – kalendrid, postkaardid, maa- ja turismikaardid ning muud pabertooted ja tarkvaralahenduste loomine.

Paberkaart kui selline on praeguseks suhteliselt marginaalne, inimesed ei lähe enam poodi ega osta igal aastal uut paksu atlast. Pigem on sellised kaardid mõeldud nii sise- kui välisturistidele, kes tahavad korra suurt pilti näha ja GPS-i konkreetse sihtpunkti panna.

Seoses haldusreformiga on kartograafias peamiseks artikliks hetkel uute piiridega halduskaartide tegemine. Samuti tehakse eritooteid konkreetsete maakondade või piirkondadega ning seda kõike kliendi soovidele vastavalt – peale märgitud tehnovõrgud, kaevandused, looduskaitsealad, vaatamisväärsused, maanteed. Samas ei ole välja surnud ka klassikaliste eri piirkondade paberkaartide tootmine, kuid nende hiilgeajad jäävad aega enne GPS-i laiemat levikut. Sellegipoolest tellivad turismiettevõtted ja kohalikud omavalitsused endiselt erilahendusi.

Palavalt armastatud postkaardid ja kalendrid

EOMAP Kaubanduse OÜ, mille tooted on toodetud Eestis, saab 25 aastat vanaks. Suurimaks suunaks on kõikvõimalikud postkaardid, mida turustatakse põhiliselt raamatupoodides, suuremates kaubanduskettides, postkontorites ja lillepoodides. Samuti on populaarsed seinakalendrid, mida on valikus ca 25 artiklit, erineva suuruse ja sisuga.

Kuigi võib tunduda uskumatu, et postkaartide saatmine praeguses maailmas tõusev trend on, tundub, et eestlaste hulgas on postkaartide kinkimine ja saatmine endiselt au sees. Samuti töötab EOMAP-i kaartide kasuks eestimaisus – kasutatakse kaubamärki “Eelista eestimaist”, sest kaarte kujundatakse ja trükitakse Eestis. Enam ei ole kodumaise eelistamine vaid toidukaupade pärusmaa, üha enam läheb see trend üle ka tarbekaupadele.

Tõsi on see, et Eestis tehtud toode võib olla kallim Hiinast või Ida-Euroopast impordituga võrreldes, kuid aeg on näidanud, et ostja ei ole enam nii hinnatundlik, pigem vaadatakse kvaliteeti – kas tegemist on kodumaise tootega ja millist emotsiooni see tekitab. Siin toodetud postkaardil saab kasutada Eestile ainuomast disaini ja traditsioone, kombeid arvestavaid kujundusi ja tekste, kalambuure ja nalju, mõtteteri – kõik see äratuntav ja omane paneb eelistama siinseid tooteid.

Kodumaise toodangu eelistamine on näiteks Skandinaavia maades laialt levinud. Ostjad eelistavad kodumaal toodetud kaarte, seepärast ei vii ettevõtted oma tootmist riigist väljapoole, kuigi see võib olla majanduslikult otstarbekas.

EOMAP pakub oma klientidele täisteenust – müügiesindajad käivad kliendi juures kohal, vahetavad kauba hooajaliselt või vastavalt vajadusele välja, teevad ettepanekuid väljapanekute osas ja tutvustavad uusi tooteid. Samuti on meil kliendile välja pakkuda erinevaid müügialuseid ja stende – kõik vastavalt kliendi soovile ja vajadusele.

EVALD – kohaliku omavalitsuse geoinfosüsteem

Ühel hetkel oli selge, et maakaardid lähevad arvutisse ja sealse info eest on väga keeruline raha küsida. Praktiliseks lahenduseks on loodud omavalitsuste jaoks tarkvara, mis aitab kindlaid spetsiifilisi funktsioone täita – ruumiandmed on siin tarkvaralahenduste vundament, mitte eesmärk. Vajadus on hoopis näiteks menetleda detailplaneeringuid, korraldada jäätmehaldust või jäätmejaamade äritegevust, hallata mõõdistuste arhiivi või kohalikke teid. Aluskaart ja ruumiandmed on küll olulised, aga väärtus tekib nende pinnalt rakenduste abil kasulike juhtimisotsuste tegemises. EVALD on lihtne eestikeelne RIHA-s registreeritud standardlahendus laiale tarbijaskonnale.

Rohkema info saamiseks kirjuta: eomap@eomap.ee.

Jaga
Kommentaarid