Kompaktklassi autole on tarbijatel reeglina kolm nõudmist: see peab olema usaldusväärne, taskukohane nii osta kui ka pidada, ja viimaks – olema nägus. Portugali käänulistel teedel osutus uus 2017. aasta Kia Rio tubliks ja tõhusaks reisikaaslaseks. Uus, südika 120-hobujõulise „tiigrisüdamega” Rio tasub kindlasti proovimist. Meeldiv üllatus on garanteeritud.

Kia Rio (2017) Foto: andres@foto360.ee

TÖÖKAS AASIA TIIGER

Kia neljanda põlvkonna Riod valmivad Lõuna-Korea Sohari tehases. Kia nimetab seda Korea autotööstuse sünnikohaks, viimase 40 aasta jooksul on seal toodetud kahe- kuni neljarattalisi sõidukeid. Sõna „Kia” on tuletatud hiina-korea segakirjas kasutusel olevatest „tähtedest” ki (起, „välja tulema, tõusma”) ja a (亞, ida ehk Aasia). Seega maakeeli: „tõuseb Aasiast”. Lõuna-Korea on üks neljast Aasia tiigrist, mille majanduse lükkas 1960–1990 käima tööstustoodangu eksport.

Lõuna-Koreas töötatakse palju. Kultuur on lihtsalt selline. Kui meie sisustame oma põhjamaalasliku rahuga vabaks antud 28 kalendripäeva, on Korea usinatel töömesilastel aastas kõigest 15 tööandja tasustatud puhkusepäeva. Selle kultuurilise eripära valguses saavad Aasia turistide sipelgaparved Cabo da Roca tuletorni või ükskõik millise muu Euroopa vaatamisväärsuse juures hoopis teise tähenduse.

Kia Rio (2017) Foto: andres@foto360.ee

Kia Rio (2017) Foto: andres@foto360.ee

AUHINNATUD SAKSA DISAIN

Kui Kia Rio tootmisesse panustatakse põhiliselt Lõuna-Koreas, siis Kia disainipealikuks on viimased kümme aastat olnud sakslane Peter Schreyer, kes on kuulsust kogunud ikoonilise Audi TT kujustamisel. Tema juhitud meeskonnal on osa selles, et Kia on eurooplaste silmis nii kujult kui ka sisult saanud „Saksa autoks”. KIA sobib paljudele ja tekitab positiivseid emotsioone.

Rio on äratuntavalt Scheryeri käekirjaga – Kia „tiigrinina” iluvõresse on integreeritud uued U-kujulised leedtuled. Eesmiste udutulede asukohta on võrreldes eelkäijaga muudetud ja see muudab auto visuaalselt laiemaks.

Sõitjateruumis jätkuvad lihtsad ja selged jooned. Ruumi on palju. Istmed pakuvad head külgtuge, kokpit on käepärane. Uus Rio on saadaval kas lihtsakoelise tekstiilpolstriga või kunstnahast istmekatetega. Rio „Red Pack” sisaldab mustast ja punasest kunstnahast polstrit kõikidele istmetele. Rooli seadistamine on mugav, see liigub neljas suunas. Käigukang istub hästi kätte ja käiguvahetus on mõne konkurendiga võrreldes konkreetne. Juhile tulevad baasvarustusest alates appi moodsad, radaritel põhinevad juhiabi- ja turvasüsteemid. Kliimaseade, soojendusega rool ja istmed, klaasipesuvedeliku lõppemise hoiatus ning püsikiirushoidja on alati hinna sees.

Seda, et tegu on oma ala meistritööga, kinnitab ka tänavu jaanuaris Frankfurdist ära toodud iF-i disainiauhind kompaktautode klassis.

Foto: andres@foto360.ee

SÄÄSTLIK SÕIT, KOOS ÖKOPAKETIGA VEEL SÄÄSTLIKUM

Portugalis proovisime uut kolmesilindrist jõuallikat, mis Eestis tuleb müügile kolmesilindrilise ja 120 hj võimsusega variandis: pisike Rio saab tõelise tiigrisüdame, sest sellele autole piisaks palju väiksemast võimsusest.

Kia Riol on peal näidik, mis soovitab juhile õigeaegset käiguvahetust. Koos ennetava start-stopp süsteemiga on Rio ökonoomne. Kütusekulu peaks jääma kõikidel Kia Rio mudelitel keskmiselt 4–5 liitri kanti 100 kilomeetri kohta. Kogemuse pinnalt julgeksin lisada sellele 1–2 liitrit, sõltuvalt sõidustiilist ja teeoludest.

Riot on võimalik osta ka koos ökopaketiga ja madala kütusekulu paketiga. Ökopaketis on auto varustatud 15-tolliste velgede, leedpäevatulede ja Michelini madala veeretakistusega rehvidega. Kütusesäästu huvides on ökopaketiga autol veidi pikemad käigud. Kokkuvõttes on võimalik kütust säästa veel ligi liitri võrra saja kilomeetri kohta.

Ka müra, õigemini selle puudumise osas saan öelda üksnes häid sõnu: isegi 110 km/h juures ei ole kabiini kuulda mingit tuulemüha, vaid rataste vaikset sahinat teel.

1,2 MPI mootoriga Rio hind jääb alla 12 000 €. T-GDI jõuallikaga Kia Rio hind on 15 900 €, kuid siis on auto varustatud juba peaaegu kõige vajalikuga. Kia Rio pakub oma väga hea hinnatasemega (võrreldav mootorratta hinnaklassiga) ja linnaautole olulise ohutusvarustusega kõva konkurentsi. Teid on hoiatatud.

Pikemat proovisõidulugu loe: www accelerista.com