See on väljakutse paljudele autotootjatele. 120aastase ajalooga Renault on siin alati esirinnas olnud, mõeldes peredele ja teistele suurematele seltskondadele.

Renault’ mahtuniversaalide Grand Scenicu ja Espace’i baasvarustuses on viis kohta ja ülisuur pagasiruum, soovi korral on võimalik lisada kolmandasse ritta kaks lisaistet. Seejuures tasub tähele panna, et isegi siis, kui kaks lisakohta on kasutuses, mahuvad pagasiruumi väike kergkäru ja näiteks tõukerattad. Rääkimata mõnest kotist.

Renault Trafic SpaceClass mahutab 7–9 inimest ning garanteerib neile kõigile mugava olemise ükskõik kui pikal reisil. Lisaks enda lastele saavad kaasa tulla ka vanavanemad või laste parimad sõbrad.

120 aastat ajalugu

Renault on oma 120aastase ajaloo juures muutuvatele trendidele ühiskonnas ja majanduses kiiresti reageerinud. Renault on alati arvestanud nii perekonna, töö kui puhkusega. Ning loomulikult piiramatu vabadusega. Perekondadega arvestades kaeti avatud katus sõitjaid kaitsva kõva kattega. Kere sai neli ust, esimesele lisaks tagumise istmerea ja pakiruumi. Renault, olles teistest kaugel ees, tuli esimesena turul välja lausa viienda uksega, luukpäraga, mis sobis perekasutusse veelgi paremini.

1937: Renault Primaquatre. Juba sõjajärgses majanduskriisis 1930. aastate Prantsusmaal ja Euroopas arutati Renault’s kas peaks valmistama autosid massidele või lähtuma jõukamate perede huvidest? Louis Renault oli tollal paindumatu: “Väike auto on kõigi unistus, kuid see pole tänasel päeval kasumlik.” Tollal eelistati lihtsalt esinduslikumaid sõidukeid. Louis Renault: “Müüb ainult üks auto ja see on 1000-kilo-auto... auto, mis on piisavalt tugev ja mahukas, et sõidutada nelja inimest.“ Nii tegi Renault panuse Primaquatre’ile, jõukamatele majapidamistele suunatud pereautole. 3,70 meetrit pikana, tippkiirusega 105 km/h ja baashinnaga 19 500 franki.

1965: Renault 16. Renault nägi, et auto pole vaid neli kohta ja pakiruum. Seda peab vaatlema ühise mahuna. 16 konstrueeriti peredele, keda veetleb modernne tarbimisühiskond... ja tõenäoliselt ka intellektuaalide ühiskond. Kogu siseruum loodi silmas pidades pakiruumi, mida sai mitmeti ümber seada.

1984: Renault Espace. Prantsuse autotootja otsis võimalust luua auto, mis ühendaks
sedaani plussid ja tarbesõiduki praktilisuse. Kombinatsiooni, millel oleks ühteaegu näiteks Renault 25, 21 Nevada ja Traficu eelised? Sündis Renault Espace – sile põrand, viie või seitsme kohaga ümberseatav siseruum, suur kaheliitrine mootor, särava prantsuse disainiga.

1996: Renault Scénic. See oli revolutsioon: esimene väikekeskklassi mahtuniversaal. Renault pööras pilgu nende klientide ootuste ja vajaduste poole, kes polnud küll kõige jõukamad, kuid keda oli väga palju. Millist autot vajaksid noored pered, väikeste laste, imikute või teismelistega, kus naine kasutas iga päev autot? Vastuseks oli Renault Scénic, esimene kompaktne mahtuniversaal. Tagumise rea edasi-tagasi liigutatava istme sai kokku klappida, tagaistmete seljatugede kallet muuta, istmete seljatugedel olid lauad, panipaiku leidus nii istmete kui ka põranda all. Scénic teenis 1997. aastal Euroopa aasta auto tiitli.

1981: Renault Trafic. Renault mõistis autode professionaalidele kohandamise vajadust ja reageeris kiiresti, arendades spetsiaalvajadustele vastavaid sõidukeid. Sellest filosoofiast kantuna on loodud ka Renault Trafic, mille variandid ulatuvad praktilisest kaubikust kuni luksusliku väikebussini suuremale perele või sõpruskonnale.

Tänapäev

Kõik kolm juba omal ajal revolutsioonilist mudelit on pidevalt ajaga kaasas käinud. Kõigis on moodsad juhiabid, milleta enam ühtki uut autot ette ei kujuta ja need kõik muudavad pere ja sõpradega väljasõidu naudinguks. Logistiline õudusunenägu, kuhu keda ja mida pakkida, on möödas.

Uus moodne Grand Scenic on kui perekonna sviit, mis kindlustab tervele perele mugavuse ja heaolu ning on otsast otsani täis üllatavalt nutikaid lahendusi. Panoraamkatusega salong on kui valgusküllane eluruum. Argielu lihtsustab korralik varustus, näiteks ühe puutega siledaks põrandaks kokkuklapitavad tagumiste istmete seljatoed. Hästi vormitud 1/3 – 2/3 süsteemis tagaistet saab salongi optimaalsemaks kasutuseks ette- ja tahapoole nihutada. See sobib hästi 4–5 liikmelisele perele, kes aeg-ajalt võtavad väljasõidule kaasa sõpru, vanavanemaid või vajavad mahukamat pakiruumi. Mõistlik hind, palju lisavarustust ja seadistamisvõimalusi, teevad autost peresõbraliku neljarattalise.

Uus Renault Espace on unikaalne sümbioos mahtuniversaalist ja crossover’ist. Seest tundub see oluliselt suurem kui väljast. Avar ja valgusküllane. Mugav juhiiste, palju ruumi taga. Avarust jagub ka kolmandas istmereas. Sõidukis olev multi-sense süsteem pakub sõidunaudingu uut taset. Erinevad sõidurežiimid lubavad valida erinevaid kombinatsioone – nagu 4Control nelikroolimise süsteemi, mille pööravad tagarattad lihtsustavad oluliselt linnas manööverdamist; reguleerida vedrustust, rooli, käigukasti, kliimaseadet ning sisevalgustust seadetest. Kujunda oma ratastel elutuba täpselt selliseks nagu tahad. Kolm IsoFix kinnitust keskmisel istmereal teevad sellest ideaalse suure pere auto, millel lisaboonus on ökonoomsus. Keskmine kütusekulu on alates 4 l/100km. Auto suurust arvestades on see erakordselt hea näitaja. Kallima varustusega on auto justkui liikuv multimeediasüsteem. Seejuures on puutetundlik ekraan disainitud nii, et nupud on seal suured ja mugavad, et ka konarlikumal teel oleks kaasreisijal neid lihtne tabada.

Mugavalt kuni üheksa inimest mahutava Renault Trafic Spaceclassi paindlikud ümberpaigutusvõimalused ja ruumikus on pälvinud laialdase tunnustuse. Stiilne nahkpolster, individuaalsed LED-lugemistuled ja tumedaks toonitud klaasid teevad sellest sviidi, milles saab rahus töötada või lõõgastuda. 220V, 12V ja USB pistikud võimaldavad oma seadmeid laadida. Laiad mugavad istmed on ideaalsed pikemaks sõiduks suurema seltskonnaga. Jalad saab tagumistel istmetel välja sirutada mugavalt ka pikem inimene. Auto pikem kereversioon tagab ruumika pakiruumi ka siis, kui sõidukis on kõik üheksa kohta hõivatud. Laste kärud, rattad, spordivarustus. Kogu see elamine, mille vedamine väiksemas sõidukis on tõeline peavalu. Kõrges autos on isegi mugavalt ruumi ülekasvanud tomatitaimedele, mis peaks vanaema juurde maale kasvuhoonesse jõudma.

Erilist tähelepanu väärivad sõiduki juhikoha mugavused. Juhiabisüsteemid, panipaigad ja suur ekraan, kust näeb hästi kaarti. Jah, Trafic on pigem bussiklassi sõiduk, aga samas sõiduautolikult mugav.

Jaga
Kommentaarid