Instagrami ja Youtube’i „staarid“ käivad ka Eesti firmadele pinda
Igaüks, kel Instagramis või Youtube’is paar tuhat jälgijat, paistab arvavat, et on suur staar ning peaks saama tasuta asju või lihtsalt raha. Ise kutsuvad nad end influencer’iteks ehk mõjutajateks.
Mujal maailmas on eriti hotellid selliste tüüpidega hädas. Anna mulle tasuta nädalavahetus oma luksushotellis, siis postitan sinu kohta mõned pildid ja read juttu, kõlavad pakkumised. Mõned hotellid on avalikult teatanud, et mingeid tasuta asju ei tule, pole mõtet küsidagi. Trend jõuab aegamööda ka Eestisse. Eelmisel nädalal kirjutas Alex Moorast suhtekorraldusfirmast Corpore kritiseerivalt, kuidas tuhatkonna jälgijaga Instagrami kontod küsivad 100–140 eurot paari postituse eest.
Aga isegi kui jälgijaid on 50 000, ei tähenda see, et keegi tahaks selle eest maksta. Pädaste luksushotelli omanik Imre Sooäär räägib et neile tuleb pidevalt selliseid „koostööpakkumisi“. „Suhtume jahedalt,“ tunnistab Sooäär.
Pole head võimalust kontrollida, kes on suurte jälgijaarvude taga. Jälgijaid on võimalik ka Hiinast ja Indiast osta, lisab Sooäär. Pealegi paistab enamik Instagrami staare olevat sellised, kelle sihtgrupp on rahatud lapsed ning teismelised, milleks sellistes kanalites reklaami teha?