Kodanik kaotas reedel, 17. augustil rahakoti. Leidja võttis omanikuga ühendust ja teatas, et viis koti politseisse. Omanik püüdis rahakotti kätte saada, kuid see ei õnnestunud, sest politsei infotelefon ja jaoskondade kontaktid nädalavahetusel ei tööta. Kuna esmaspäeval oli taasiseseisvuspäev ehk riigipüha, sai kodanik rahakoti kätte alles teisipäeval. Miks ometi nii?

Jaanika Jalast, Põhja prefektuuri vaneminspektor: „Politseist saab leiuna registreeritud eseme tagasi tõesti tööpäevadel. Seda põhjusel, et leidudega tegelevad politseinikud töötavad enamasti esmaspäevast reedeni. Samas, kui inimesel ei ole võimalik tööpäeval tulla kaotatud asjale järele, siis saab ta politseiga telefonitsi või kirja teel kokku leppida, et ta tuleb nädalavahetusel ning politsei tuleb isikule võimalusel vastu ja leiu tagastab näiteks korrapidaja. Tihti on ka näiteks nii, et kui leiame nädalavahetusel inimese rahakoti koos dokumentidega, siis püüame esimesel võimalusel inimesega ühendust saada ja leiu tagastab inimesele juba nädalavahetusel politseipatrull.“

Kui juhtub siiski nii, nagu meie näites kirjeldatud – väga vajalikud esemed, nagu dokumendid või lennupiletid, kaovad väljaspool leidudega tegelevate politseinike tööaega –, ja on vaja teada, kas politsei on esemed leidnud, kuhu siis helistada? 112?

PPA pressiesindaja Ilmar Kahro: „Kui patrullil on traditsioonilise tööaja välisel ajal väljakutsete kõrvalt aega, proovib ta inimesega ühendust saada ja märku anda, et tema rahakott on leitud. Kui mitte, siis teavitab inimest leiust töö­ajal leidudega tegelev politseinik. Kui inimene helistab töövälisel ajal häirekeskusesse ja küsib, kas tema dokument või rahakott on leitud, siis juhul, kui häirekeskusel on selle kohta infot, selgitatakse talle, kuidas ta selle kätte saab.“