Riik kulutab lennundusele veel 70 miljonit
Riigieelarvest. See raha oli varem
olemas, et kapitaliseerida Estonian
Airi riigiabi positiivse otsuse korral ja
seejärel maksaks Estonian Air sama summa
riigieelarvesse oma laenu tagasimaksena.
Miks peaks Brüssel tolereerima “uut firmat”?
Uue ettevõtte asutamiseks pole vaja Euroopa
Komisjoni luba. Kapitalimakse on õigustatud,
kui selle aluseks on äriplaan, millest nähtub, et
investeering on majanduslikult põhjendatud.
Sarnaseid lahendusi on viinud läbi ka mitmed
teised riigid. Negatiivse otsuse korral ei tohi uus
ettevõte üle võtta Estonian Airi äri.
Kui Brüssel kiidab Estonian Airi senised rahasüstid
heaks, liidetakse loodav firma Estonian
Airiga ja lennufirma kulutab need
40,7 miljonit riigilt võetud laenu tasumiseks.
Kas siin poleks tegemist kaheldava riigiabiga?
Tagasimaksmine ongi läbirääkimiste objekt.
Brüsseli negatiivse otsuse korral alustab
tööd uus lennufirma. Mida too Estonian Airilt
üle võtab?
Uus ettevõte alustab nullist, varad üle ei lähe.
Uus ettevõte hakkab taotlema lubasid. Oluline
on, et reiside korraldus toimuks võimalikult
sujuvalt. Firma hakkab tellima lende Eesti teenindamiseks,
et tagada ühendused muu maailmaga.
Riik asutab teisegi firma, mis “võtab üle
Bombardieride liisinglepingud”. Miks seda
vaja on?
Estonian Air rendib Bombardiere ettevõttelt,
kelle käendaja on Kanada ekspordiagentuur.
Muutub see, et loodav ettevõte võtab
kohustused üle. See on vajalik, et
vähendada võimalikke nõudeid Estonian
Airi vastu.
Kui palju liisinglepingute ülevõtmiseks
raha kulub?
32 miljonit eurot. See vastab varade turuväärtusele
ning ei ole riigiabi.
Kui Estonian Air saab negatiivse otsuse ja
asutatakse uus firma, siis millistel tingimustel
kaasatakse sinna erainvestor? Varem
on juttu olnud müügihinnast üks euro
– aga ühe euro eest tõenäoliselt ei saa firmat,
kuhu on just pandud 40 miljonit.
Riigi jaoks on oluline, et meil oleks Tallinnas
baseeruv lennundusettevõte. See võiks ka olla
eraomaniku vähemus- või enamusosalusega või
börsiettevõte.
Kui riik otsustab osalust müüa, siis kindlasti
turuhinnaga. Üheeurose panusega sellisel juhul
arvestada ei saa.
Mis saab uue lennufirma nimeks? Kuuldavasti
on räägitud sõnast Nordic.
Nime ei ole otsustatud, Ekspressi lugejad võivad
pakkuda, põhiline, et nimi juba kasutuses
poleks.
Minister kinnitas, et ükski reisija hätta ei
jää. Kuidas kavatsetakse seda garanteerida?
Mõistagi on riigil välja töötatud tegevuskava
juhuks, kui Estonian Air ei saa lende teostada
ning reisijad on vaja toimetada soovitud
sihtpunkti. Kindlasti saavad teenindatud need,
kes reisil, minemas või tulemas. Lisaks arutame
läbi, kui pika aja ette ja millisel viisil saame
juba ette pileti ostnud inimestele piletid kompenseerida,
kui peaks selline olukord tekkima.