Selline tulevikusoov on kirjas kõigile riigikogu parteidele adresseeritud Autoettevõtete Liidu pöördumises.

Liidu direktori Villem Tori nime all laiali saadetud kiri kannab pealkirja „Kuidas jõuda ühistranspordi kõrgliigasse“. Dokumendis pannakse eriti pahaks, et riigihankekonkurssidel soositakse uute busside kasutamist.

Selline nõue tahetakse viivitamatult ära kaotada. Liiniveos uusi busse kasutavatel firmadel ei tohiks olla tulevikus kriipsuvõrragi eeliseid võrreldes vanade bussidega ringi sõitvate ettevõtetega. Avalikus liiniveos tohiks hakata teenust pakkuma kuni 17 aasta vanuste bussidega.

Ühes busside vanuse suurendamisega tahaks autoettevõtjad saata tänavatele senisest märksa nooremad bussijuhid. Praegu peab bussijuht olema vähemalt 25aastane, nüüd tahetaks lubada bussirooli juba 21aastased sohvrid.

Samuti on juttu eesti keele oskuse nõuetest, mida nimetatakse iganenuks. Kuna välismaal suudavad isegi tummad inimesed bussijuhi tööd teha, siis polevat B1-keeletaseme nõudmine meil kuidagi põhjendatud. Kirjas kahetsetakse, et praegused reeglid pärsivad oluliselt võimaliku välisriikidest pärit tööjõu kasutamist bussijuhtidena Eestis.