Tai kuningriik pikendas turistide saabumise keeldu 31. maini. Kuni juunini kehtivad Tais ka siseriiklikud liikumispiirangud, mis on muutnud meele üsna mõruks riiki kinni jäänud välismaalastel.

London-Heathrow suleb terminale


Heathrow’ lennujaam pani kinni reisijate terminali number 3 ning mai alguses on plaanis sulgeda ka 4. terminal. Lennuhallid ei toimi koroonakriisi lõpuni. Nimetatud terminalis maandunud lennufirmad, kelle hulgas oli ka Finnair, on ajutiselt suunatud terminali nr 2, mis on ametlikult Star Alliance’i liikmete saabumiskoht.

Island ja Suurbritannia karantiinilainel


Siiani Euroopast tulijaid tervitanud Island käsib saabujail 24. aprillist 14 päevaks karantiini jääda. Tilluke saareriik on koroonaviiruse peaaegu seljatanud, päevi on möödunud uute juhtumiteta. Kahenädalase isoleerumise nõue kõigile saabujaile jõustub ilmselt maist ka Suurbritannias, kus lisaks kehtib ka hulk lokaalseid liikumispiiranguid.

Ameerikas pulbitseb hotellide ehitus


USA uute hotellide ehitustel teevad töölised ületunde, kuigi tulevaste külaliste arv ja saabumine on ebamäärane. Optimistlikud nagu jänkid on alati olnud, usuvad nad helgesse tulevikku, kui kaugel see ka ei oleks. Projektide kogusummat juhib New York 14 051 uue, desinfitseeritud hotellitoaga, siis Las Vegas 9802 uue numbritoaga, Orlando 8737 puhta kambriga ja Long Island / Long Beach 6640 majutusruumiga.

Emirates asus reisijaid testima


Oma liinivõrku taasavav Emirates on juurutamas lennujaamas reisijate näpuveretestide tegemist COVID-19 põhjustavale viiruse kohta. Test annab tulemuse 10 minutiga ja esialgu on need suunatud reisijaile, kes lendavad sihtkohtadesse, kuhu sisenemiseks on nõutav tõend selle kohta, et pahalane parajasti organismis ei istu.

Sisemaised reisid on Euroopas sel suvel paljudele päästerõngaks


Hoolimata kohustusliku kodus istumise seadusest planeerivad eurooplased perekonniti suvel siiski välja loodusesse matkama minna ja rangeid reegleid järgides lahtiolevaid kämpinguid ja telkimisplatse leida. Sisemaiseid kohti, kuhu ajutiselt peitu minna ja kriis unustada, on enamikus Euroopa riikides küllaga. Arvestama peab aga regulaarsete politsei kontrollreididega telklaagritesse.

AirFrance KLM saab miljardeid


Hollandi ja Prantsusmaa kahepäine lennufirma on oma valitsustelt saamas 9–11 miljardi suurust rahapakki, et rasked ajad vastu pidada. Probleeme võib tekitada aga see, et Hollandi valitsus tahab toetada vaid enda lennufirmat ja vastupidi. Duost on KLM märksa tulusam. Aasta algul arvas AirFrance KLM, et koroonakriis tekitab neile veebruari ja aprilli vahel kulusid 200 miljoni euro ulatuses.

IATA ennustab lennunduse tulevikku mustades toonides


Rahvusvaheline Lennutranspordi katusorganisatsioon (IATA) ennustab oma viimases avalikus avalduses sellele transpordisektorile kurba tulevikku: aastal 2020 kaovad taevalaotusest pooled maailma lennufirmadest, reisijate arv kahaneb 55 protsenti, 25 miljonit töökohta on haihtumas. IATA nimetab valitsevat olukorda ja tulevikuväljavaateid katastroofilisteks. Kui mingid puhkuselennud kunagi taastuvad, on nad pipraselt kallite hindadega ja sõltuvad sihtkohariikidest, kes on julgelt otsustanud piirid taas­avada. Ka ärireisilennud niipea veel toimuma ei hakka, kui on tingimata vaja, tuleb reisida rongiga või autoga.

Tulevased reisidiilid

AIR FRANCE-KLM: edasi-tagasi lennud eri Saksamaa linnadest Cancuni alates 257 € novembris-detsembris ja samast piirkonnast Bangkokki alates 343 € juulist jaanuarini. klm.nl

LOT: edasi-tagasi lennud Tallinnast Thbilisisse alates 169 € ja Jerevani alates 207 € juunist augustini. mytrip.com

Kohver tahab loota, et nimetatud reisid väljakuulutatud moel ka toimuvad.