Lennufirmad on mõistnud, et sotsiaalset distantseerumist pardal garanteerida ei saa, soov lennud ruttu taastada on aga põletav. Alljärgnevalt mõned lahendused, millega lennuliinid välja on tulnud.

Finnair nõuab kõigilt reisijatelt maskide eeshoidmist kogu lennu vältel alates 18. maist kuni „vähemalt augusti lõpuni“, ka on juurutamisel praktika, et klienditeenindajad ei puuduta reisijate dokumente ega pagasit (kuidas jõuab lennukisse äraantud pagas, pressiteade ei täpsusta). Lisaks palutakse reisijail minimeerida lennu ajal liikumist ning õhusõidukit hakatakse inimesi täis laadima, alustades salongi tagaosast, väljumine toimub aga vastupidises järjestuses „gruppide kaupa“. Lennujaamas palutakse reisijail hoida vähemalt ühemeetrist vahemaad.

Air France teeb alates 11. maist kõikide oma lendude pardale suunduvate inimeste palavikukiirkontrolli. Need, kelle puhul kraadiklaas tuvastab 38 või enam kraadi, üldjuhul lennukisse ei pääse ja nende pilet muudetakse tasuta hilisemale kuupäevale.

Ka tõotab Air France, et lennukisalonge pihustatakse spetsiaalse „heakskiidetud virutsiidse tootega“, mille mõju kestab kümme päeva. Pardateenindusest on lühematel Air France'i Euroopa lendudel „loobutud“. Spetsiaalsetest HEPA filtritest, mis püüavad Air France'i sõnul kinni ka koroonaviiruse, läheb kogu kabiiniõhk väidetavalt läbi iga kolme minuti tagant.

1. juulist oma lennuvõrgu 40% ulatuses taaskäivitada lootev Ryanair teatab, et lennukite salonge töödeldakse igal öösel kemikaalidega. Lisaks reisijaid kraaditakse ja kanda tuleb ka maske ning juurutamisel on veel üks põnev turvaabinõu: tualeti kasutamiseks tuleb edaspidi küsida pardapersonalilt luba.

Ka lõpetab Ryanair pardal sularaha kasutamise.

Kempinski reklaamib „Teenindust Valgetes Kinnastes“


Mainekas Kempinski hotellide grupp esitleb pidulikult uut protokolli ja kohtleb kliente post-Covid-19 maailmas eranditult valgetes kinnastes. See lisand peaks kundedele andma kindlustunde, luksustunde ja garantii, et majutuspaik on puhas ja turvaline. Kinnastega varustab hotelle moekunstnike ja disainerite büroo. Uus protokoll sisaldab ka kliente numbritubades eesootavaid maske ja käte desinfitseerimisvahendeid (desovahendid on saadaval kohe saabudes ka hotelli välisuste juures). Mõistagi on maski pandud kandma ka kogu personal, kes peab austama kliente 1,5- kuni 2meetrist distantsi pidades.

Hotelliketi juhtkond teatas, et kavatseb lähiajal mitmed oma valdused eri linnades valikuliselt taasavada.

Delta harvendab taas kodumaist lennuplaani


Alates 13. maist seiskab Delta Airlines ajutiselt lennud kümnesse pisema kaliibriga, regionaalsesse lennujaama Mandri-USAs ning ühendused Saskatooni Kanadas. Ajendiks on reisijate vähesus, mille tekitas koroonakriis. Reisijad peavad valima lähikonnas asuvate lennujaamade hulgast sobivaima alternatiivlahenduse. Rahvusvahelises plaanis on hetkel graafikust maas 90 protsenti varem opereeritud lendudest.

Aurinkomatkat tühistab innukalt reise


Soome reisikorraldaja Aurikomatkat on otsustanud ära jätta kõik 31. juulini väljuma pidanud paketireisid. Kuni oktoobrini on tühistatud reisid, mille sihtkohaks olid Korfu, Kos, Lefkas, Santorini ja Thassos Kreekas ning Calabria Itaalias.