Tööpäeva lõpuks on ajud krussis. Närvi võib lõõgastada pubides või ostukeskuste zombi-klubides. Võib ka lihtsalt jalutada läbi Ants Laikmaa tänava.

Tallinki hotelli fassaadilt peegeldav päike uhab üle nagu mullid valgusvannis. Tunned lausa füüsiliselt, kuidas ajukäärud lõdvestuvad ja umbsõlmedest lahti hargnevad. Ujud keset peegelduslaikude parve, mille irvhambad ristisid väikeste pekitükikeste tantsuks Viru keskuse seinal.

Parim vaade Meelis Pressi projekteeritud Tallinki hotellile on keset Ants Laikmaa tänavat Viru keskuse peegelsammaste vahelt. Taeva ja pilvede peegelpilt katab kogu vaatevälja. Iga orelivilekujulise poolsamba kalasilmavaates on päikese joonistatud välkvalge triip. Viru keskuse peegeldus ei häiri. Liigendatud fassaad lammutab selle pusletükkideks.

Naaberkvartalist välja vohanud kaubanduskasvaja muutis Gonsiori tänava tehnokorruseks. Kiirel kasvajal oli hoog sees ka Laikmaa tänava ületamiseks. Ent Tallinki ja Sokose omanikud osutusid võistlejateks, ning projektijärgne sõbrakoridor jäi sirutamata. Nii pääses Laikmaa tänav ühendusgalerii hämarusest.

Ants Laikmaa tänava maamärk on Vilen Künnapu ja Ain Padriku projekteeritud Radisson SAS hotell varem kavandatud Astlanda kõrghoone kohal. Radisson SAS pärineb ajast, kui arhitektid disainisid kõrghooneid kui skulptuure. Kellele meenutab hotell tähesõdade filmi aa-tuud  pöörleva pea ja tundlatega, kellele pliiatsitopsi. Tänava põrandatelje keskmeks kavandas Angela Orgussaar valguspuu skulptuuri. Selle ovaalne neoonvõra tasakaalustaks Radisson SASi rahutut katust.

Andres Alver ja Tiit Trummal ehitasid uue hoone Tartu maantee otsa. Selle klassikaline tikutoosisiluett raamiribilise fassaadiga seob ümbruskonna individualistlikud kõrghooned ansambliks. Ajalooliseks pretsedendiks on Astlandast veelgi vanem Kunstiinstituudi kõrghoone kavand. Tänavale on pööratud parkla tumm sein, mis on lahendatud kui siiditrükis viimistletud klaastahvlite soomusinstallatsioon. Kunstiakadeemia katusejoont järgib kõrghoone horisontaalne korpus, mis edaspidi konsoolina Rävala puiestee kohale ulatab. Tekib sihvakate vertikaalide ja horisontaalide kompositsioon. Kõrgel paiknev otsast avatud Rävala konsool ei pimenda tänavat. Selle alumine pind viimistletakse fassaadi kombel. Mitte nii nagu Gonsiori galerii kõhualune.

Ants Laikmaa tänav pikeneb Hobujaama tänavaks. Seda valitsevad kobarkino ekraan, ning massiivne müüriankrutega kaetud Rotermanni viljakuivati paesein. Kunstipäraste seinte palistus muudab Tallinna olulise liikumistee suurlinlikuks.

Kui puhata suurte seinte imetlemisest kangeks jäänud kaela ning tuua pilk tänava tasandisse, siis torkab silma olulise liikumistee inimtühjus. Tühjenemine algas ühistranspordi terminali ehitusest, mille esimese lülina valmis Kaubamaja ristmiku tunnel. Autoliiklus rahustati, et see ei häiriks terminali graafiku kellavärki. Ports maa alla surumata jalakäijaid tõsteti Kaubamaja õhugaleriisse. Kaubanduskeskus pigem imeb kui loob tänavaliiklust. Plats sai puhtaks.

Need jalakäijad, kes siiski veel Ants Laikmaa tänavale satuvad, võivad meelt lahutada mitmel moel. Kõõlumine torupiiretel. Sotsiaaldarvinistlik võistlus Narva maantee ristmiku tillukestel ohutussaartel. Kes ei suuda omale territooriumi välja trügida, sellel lõikab tramm jalad alt. Tühjuse huikamine Viru keskuse terrassil, selle trepiastmete loendamine. Vene rulett Kaubamaja ristmikutunneli stiilis: mängija on kuul, kes ei oska aimata, millisest torust välja lendab.

Miks bussiterminal Ants Laikmaa tänavale nii vähe inimesi toob, seletab ühistranspordi terminali ajalugu. Tavaliselt mõeldakse ümberistumisjaama all kohta, kus inimesed ühelt liinilt teisele liinile ümber istuvad. Esimeses projektis olidki Viru keskuse keldrisse joonistatud tramm, troll ja buss nagu kolme rassi esindajad vennalikul planeedil.

Tramm langes välja, sest rööpakurvid ei mahu Viru keskuse keldrisse. Troll läks bussiga tülli. Sõitjaid sisse vedavad bussid langesid välja, sest trügimine läbi liikluse logistab nad graafikust välja. Terminali ummikute vältimiseks oli vajalik pooleminutiline täpsus. Algselt kavandatud superterminalist jäi järele neljateistkümne bussi pealeminekupeatus, sest nii sai graafiku rangust poolelt minutilt pooleteistkümnele venitada. Nõnda ei patseeri bussisõitjad Laikmaa tänava avarustel, vaid ummistavad Tallinna kaupluse ees Narva maanteed nagu muiste Kui projektis suudavad kaks bussi keldrist korraga välja sõita, siis tegelikkuses osutus see võimatuks.

Laikmaa ja Hobujaama tänavate ning Tammsaare pargi ümbruse läbiv autoliiklus oleks võimalik Põhjaväila ja Rävala puiestee kaudu kõrvale juhtida. Autodest vabanenud aladele saaks istutada puid, paigaldada pinke ja ehitada söögikohti jalakäijate mugavuseks. Kaoks vajadus Kaubamaja ristmiku tunneli järele. Seal võiks avad mängusaali, kus
paintball
’i harrastajad teineteist nurga tagant luuravad. Tänav saaks tagasi linnamaju ühendava rolli.