NUMBER ÜKS 2019: Varem oli Nick Cave jõudnud Areeni Aasta albumite edetabelis klmandale kohale. Seda aastal 2016 albumiga "Skeleton Tree". Foto: Gonzales Photo/Flemming Bo Jense
Truu ja pühendunud austajaskonnaga Nick Cave ja tema aastal 1984 moodustatud trupp The Bad Seeds on Areeni aastalõpu listis alati konkurentsis olnud. Hästi, kõik plaadid ei ole lehes ära trükitud edetabelisse küll jõudnud, aga ära märgitud on žürii poolt ­Cave’i ja tema sõprade plaate alati. Ka rokenroll-pojekti Grindermani plaate ja Warren Ellisega salvestatud soundtrack’e. Lõpplisti jõudsid Nick Cave & The Bad Seeds esimest korda 2004. aasta lõpus albumiga „Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus“, jagades 14. ja 15. kohta Mylo albumiga „­Destroy Rock’n’Roll“ (heh-heh, kus on rokenrollipurustaja praegu?).

Aastal 2013 ilmunud „Push The Sky Away“ jõudis parimate listis kuuendale kohale. Ja seni kõige kõrgemale on Areeni aasta albumite loetelus pannud album „Skeleton Tree“ – see tuli kolmandale kohale, aastal 2016.

Ehk siis: sihikindlalt on rühitud tipu poole ja nüüd on seal Nick Cave’i ja The Bad Seedsi lipp uhkelt lehvimas.

Vaataks korra veel 2016. aasta peale. Siis polnud esikümnes mitte ainsatki albumit, mille autori olnuks naisterahvas. Mitte ainsatki! Ja vaatame nüüd tänavuse esikümne peale, nii – naisi on esikümnes kuus. Enamik. Mitte et muusika kvaliteedi asjus oleks autori sool tähtsust, kuid naisartistide tõus dominantseks sugupooleks selle kõige kiidetuma ja hinnatuma muusika autoritena on üleilmne trend ja nähtus.

Kolmekümne parima sekka mahtunud üheksast Eesti artistist on naisterahvaid neli – kusjuures neist omakorda kolm on debütandid, tulevikulootused niisamuti –, ja kõige edukam kodumaistest siin tabelis just Anna Kaneelina plaat.