“The Lobby”

(Aqueen Productions)


Botswanas sündinud Ayesha Quraishi on Rootsi hip-hopis juba vanem ­tegija. Klassikalise eduloona omab ­Ayesha tänaseks isiklikku plaadifirmat Aqueen Records ja proovib võtta endale Rootsi Queen Latifah’ rolli, seistes tugeva ühiskondliku häälena naiste õiguste eest ja võttes sõna sot­siaalsetel teemadel. Pole ju paha või mis? Kahjuks ei hinda me aga tema ühiskondlikku positsiooni, vaid ainult muusikat ja sarnaselt mitmete musta muusika tähtedega, kes karjääri on hakanud mujal arendama (Mos Def, Ice Cube, Will Smith), pole ka Ayeshal ilmselt olnud muusika jaoks viimasel ajal lihtsalt piisavalt aega. Plaat kasutab enamiku lugudes dancehall’i põhju ja laene on lihtne kuulda igas loos: “Aqueen’s Callin the Shots” püüab olla M.I.A., “Electrifiedis” on midagi NERDilt ja “Indian Marriage” läheb lausa sellesama orientaalse raadiopopi teed, kuhu maandus omal ajal Khaled oma jubeda “Aichaga”.


See plaat on muusikaliselt ajast ja arust ning meenutab kogu mustade slängi ja R’n’B vokaalidega mingit Viva Zwei haltuurat. Ainus hea hetk on Rootsi hausimeeste S.U.M.O. produtseeritud “My Sumo Beat”.
3