06.03.2009, 00:00
Beirut “March Of The Zapotec / Holland”
Kõige ilusamad matused ja prostituudid.
Beirut
“March Of The Zapotec / Holland”
(Pompeii)
Zach Condoni kolmandat ametlikku kauamängivat
võib albumiks nimetada patuga pooleks. Ehk siis on tegemist kahe
eraldiseisva EPga. Aga ega Condon seda varjata ei püüagi, ja ega
plaat sellepärast kehvem pole. Esimene osa “...Zapotec”
lajatab sellesama melodramaatilise ja morbiidse sarmiga, millega Beirut on
“Gulag Orkestrast” saadik kõiki salamelanhoolikuid
hullutanud. Välja arvatud fakt, et lõpuks ometi on Condoni kaeblev
hääl saanud endale taustaks tõelise matusebändi –
Mehhiko pärapõrgust pärineva 19-liikmelise kalmistugängi,
kes, üllatus-üllatus, oskab isegi mängida. Ja on see vast matus!
Tekiilaga laetud trompetid ja tuubad puhuvad välja jugade kaupa pisaraid,
aga kummalisel kombel on peoväärtus kõvem kui keskmisel
indiläbul vanalinna klubiurkas. See on matus, kuhu võiks vabalt
pileteid müüa, ja “La Llorona” on pala, millel on kindel
potentsiaal jõuda maailma matuselaulude tipp-kümnesse. 9
Mingi aeg enne Beirutit näppis Condon aga magamistoas oma sämplerit
ja tegi Realpeople’i nime all relvitukstegevalt küündimatut ja
armsat indielektrot, mis on nüüd siis ka “Hollandi”
peateemaks. Ühendavaks lüliks Beirutiga loomulikult Zachi laul, mis
teeb “My Night With The Prostitute From Marseille’st”
näiteks ikka eriti mahlase tüki. Vaadake juba nime! 21. sajandi
kurblik purjakil meremehejaur prostituudiga veedetud ööst
räpases sadamakõrtsis. Esitatuna äsja Somaalia piraatide
käest pääsenud madruse poolt, kellel lõõtsmooniku
asemel ripub kaelas MIDI-kontroller. Superluks.
8