“Klob”

(MKDK)


Ehkki kodus teleka ees vabrikuvorsti, konservforelli ja aiandimaasikaid mugida on mõnus, peituvad oma subtiilsed võlud ka õigel aastaajal jahi- või kalastusloa ning relva või korviga metsa minekus ja eheda maitse emakeselt looduselt kättekaklemises. BF võiks oma tänavuse panusega kvalifitseeruda Eesti laia profiiliga muusikakuulaja jaoks just selliseks kord-aastas-müttamiseks eksperimentaalses niširabas, kus tihedas noodipadrikus roomavad üle motiivimättalt mättale kargleja kummikuninade närvilised improvisatsioonirästikud ja meeli lummab sookailu mõjudega võrreldav lähenemine helidele stuudios ja kontserdil. Ehkki selline maastik nõuab seiklejalt teravdatud tähelepanu ja teatud vilumustki, on preemiaks mahlased kitarri-, klahv- ja puhkpilli­mammud, lihvitud virtuoossuse ööbikulaksutused ning hingerahu, mille tagab vahetu sideme saavutamine kõige elusa, pulbitseva ja igimuutuvaga. Ehkki BF ületab mõnikord piiri, kus võhikule jääb juba üsna kindlasti mulje, et vägagi sarnaseid tulemusi võiks saavutada samade pillidega tennist mängides, kompenseerivad kaose kondenseerimiseks kuluva vaimse pingutuse tänuväärt üllatused, nagu “Kodanik Jassi juhtumi” seitsmendal minutil vallanduv riff-fuzz-laviin, mis mõjuvad seda väärtuslikumalt ja tõhusamalt, mida vähem neid ekspluateeritakse.


“Klob” ei ole lihtne kuulamine, kuid erinevalt suurest osast tänasest sügavusele pretendeerivast uue laine fusion’ist, jazz’ist ja alternatiiv-rock’ist ootab sellesse kaevumavaevujat vääriline tasu.
8