“Prospekts March”

(EMI)


Coldplayl oli päris halb mõte oma viimasele albumile ja kõnealusele sabarakule ehk EP-le “Prospekts March” vägeva kunstniku Eugène Delacroix’ tööd kujunduseks valida. Mida paganat on ühist Delacroix vaat et stiihial Coldplay hästinikerdatud elutoaga? Mina oleks neile kaane peale toppind mõne impres­sionisti, Monet’ kas või. Ja uskuge, need plaadid oleks topelt müünud, jõuluvana oleks end ära katkestanud. Vaadake näiteks norra black-metal-bändi Dimmu Borgiri videot “The Sacrilegious Scorn”, vot seal toimub mõndagi sümfoonilist – õudne prassing, pühal õhtusöömaajal pigistatakse leivast veri välja. Coldplay bakhanaalil kastetakse samal ajal barankasid English Breakfast’i tee sisse. Ma olen neid pehmekesteks nimetades sihilikult õel, aga seda kurbusest, et tulevikus mäletatakse 21. sajandi esimese kümnendi suurima bändina ilmselt just neid – perfektsionistlikku ruumilist rokki. Coldplay on meie igapäevane leib ilma igapäevase sigitamise ja surmahirmuta.
6