04.07.2008, 00:00
Danava “Unonou”
Oregoni neoprogressiivsete klišeelõhkurite teine kauamängiv.
Danava
“Unonou”
(Kemado)
Kui filosoofilisel
ulmekirjandusel oleks soundtrack, siis sobiks sellele suurem osa Danava
muusikat koos sellele omase süvakosmilise atmosfääri, ebamaise
tehnilise täiuslikkuse, tavakodanikule võõrikute
mõttekäikude ja teemaarenduste ning üllatusmomendi-pinge
püsiva hoidmisega, täiesti iselaadse sense of wonder’iga.
“Unonou” on sujuvam, läbimõeldum ja kompaktsem, ehkki
küllap ka vähem impulsiivne kui kahe aasta tagune debüüt.
Õnneks jagub Danaval impulssi seni veel küllaga, Kemado stuudio on
aga aidanud muusikutel oma eesmärke kihilisemalt ja
tõenäoliselt inimmõistusele arusaadavamal moel vormistada.
Dusty Sparklesi kimäärikisa ja Iommilikud kitarrisoolod
toovad meelde nii Black Sabbathi kui Hawkwindi, Rockwelli klahvpilliatakid
õõnestavad Pink Floydi ja King Crimsoni pärandit,
trummioivik Buck Rothy korrutab oma jäsemete arvu läbi vastavalt
vajadusele, nii et näiteks “Spinning Temple Shifting” ajab
vist küll John Bonhami kääpas vurrina vähkrema, ning Dell
Blackwelli järjekindel bassipõhi hoiab tormlevat tuulispaska
kursilt kõrvale kaldumast. Ehkki ainus raadioeetrile sobiva kestusega
pala “Where Beauty and Terror Dance” on pööraselt hea, on
“Unonou” tulvil veel paremaid lugusid. See plaat lubab end kuulata
päevi järjest ja avastada endalt ikka ja jälle uusi
salasõnumeid ja petepildilisi trikke, aga lubab ka lihtsalt häbi
tundmata tänavail tantsida.
Black Sabbathi, Led Zeppelini ja
teiste sarnaste hiidude õlgadele toetuvas proto-rock-žanris on viimasel
ajal meeldivat ilma teinud hulk häid bände Wolfmotherist The
Swordini. “Unonou” tõestab, et kui kvaliteedi
mõõduks oleks suutlikkus teiste meeste vanast rasvast
enneolematut kunsti välja puhastada ja kokku sulatada, oleks Danava neist
konkurentsitult parim.
10