05.07.2007, 00:00
Dizzee Rascal "'Maths and English"'
Dizzee Rascal
“Maths and English”
(XL)
Imelapse kolmandal plaadil on rohkem maiseid vigureid.
Üldse ei osanud oodata uut Dizzee plaati. Äkki nägin netipoes, kuulasin kahte helinäidet, vau! Saatsin sõbrale meili, et uus Dizzee on killah, kahe 30 sekundilise jupi põhjal käisin veksli välja.
Kerime edasi. Esimene Dizzee plaat oli kollast värvi, teine oli musta värvi, kolmas on roosa. Kui ilmus kollane plaat, kehastas grimemuusika lootust, kui ilmus must, kehastas see ootust, nüüd kui ilmus roosa, kehastab see kaotust.
Muusika on läinud tagasi undergroundi, osalt on grime’i välja tõrjunud ka dubstep. Lady Sovereign sai lepingu Def Jamiga, Wiley ja Dizzee madistavad kõrgemas liigas, sõltumata grime’i hooajalistest reitingupunktidest. Probleem on suuresti ka keeleline, muidu inglise keelt oskav kontinentaaleurooplane ei saa grime`i MCdest lihtsalt kottigi aru. USAs suudaks grime vaevalt olla enamat kui üks hip-hopi toorematest regionaalsetest harustiilidest à la krunk, hyphy, Texase räpp või Anticoni valge psühhoräpp. Hea, et Dizzee on väheke kõrgemast liigast; hea, et oskab värve muuta.
“Maths and English” on ajutiselt ambitsioonikas üritus sammuda grime’ist veel kaugemale: sinna päris suurte poiste hulka, kellel on staaridest kollaborandid (Lily Allen, Alex Turner ansamblist Arctic Monkeys) ja stiilide sulamid, kuid püüdes säilitada oma toorest imagot.
Dizzee reklaamib end briti Jay-Zna (“I got 99 problems but a bitch ain`t one”) – sillana hip-hopi ja grime’i vahel. Albumil teevad kaasa ka päris Texase gangstaräpparid ning inspiratsiooniks kuulas Dizzee Outkasti ja lõuna räppi. Oo jaa, mõjud on tunda ja “Suk My Dick” on kui moneyshot Ying Yang Twinsi rahulolevatele nägudele. “Where`s Da G’s” ja “Excuse Me Please’is” kruiisib Dizzee kahe Outkasti dõupboiga Cadillacis.
Kerime tagasi. Dizzee album pidavat olema killah? Jess, “Maths and English” kasutab produtseerimise võimalusi, mis ei kuulu ootuspäraste alla. Kas Public Enemy “Bring The Noise” või Jay-Z “99 Problems”, tähtsamate näidetena, olid teile ootuspärased? Grime`i kontekstis on igasugune analoogne kogupauk ehk ootuspärane. Grime ongi suur analoogsaundide banalissimus. Kuid, et Dizzee, kes liigub popstaaride manu, teeb banalissimust edasi, väärib austust. Tsiteerides: “Gotta rise up gotta stand up tall, can`t let them see the end of Dizzee Rascal.”
Dizzee ei vangista ideaale, aga kui ringi vaatan, mida ma paremat näen, nuffin. 8
“Maths and English”
(XL)
Imelapse kolmandal plaadil on rohkem maiseid vigureid.
Üldse ei osanud oodata uut Dizzee plaati. Äkki nägin netipoes, kuulasin kahte helinäidet, vau! Saatsin sõbrale meili, et uus Dizzee on killah, kahe 30 sekundilise jupi põhjal käisin veksli välja.
Kerime edasi. Esimene Dizzee plaat oli kollast värvi, teine oli musta värvi, kolmas on roosa. Kui ilmus kollane plaat, kehastas grimemuusika lootust, kui ilmus must, kehastas see ootust, nüüd kui ilmus roosa, kehastab see kaotust.
Muusika on läinud tagasi undergroundi, osalt on grime’i välja tõrjunud ka dubstep. Lady Sovereign sai lepingu Def Jamiga, Wiley ja Dizzee madistavad kõrgemas liigas, sõltumata grime’i hooajalistest reitingupunktidest. Probleem on suuresti ka keeleline, muidu inglise keelt oskav kontinentaaleurooplane ei saa grime`i MCdest lihtsalt kottigi aru. USAs suudaks grime vaevalt olla enamat kui üks hip-hopi toorematest regionaalsetest harustiilidest à la krunk, hyphy, Texase räpp või Anticoni valge psühhoräpp. Hea, et Dizzee on väheke kõrgemast liigast; hea, et oskab värve muuta.
“Maths and English” on ajutiselt ambitsioonikas üritus sammuda grime’ist veel kaugemale: sinna päris suurte poiste hulka, kellel on staaridest kollaborandid (Lily Allen, Alex Turner ansamblist Arctic Monkeys) ja stiilide sulamid, kuid püüdes säilitada oma toorest imagot.
Dizzee reklaamib end briti Jay-Zna (“I got 99 problems but a bitch ain`t one”) – sillana hip-hopi ja grime’i vahel. Albumil teevad kaasa ka päris Texase gangstaräpparid ning inspiratsiooniks kuulas Dizzee Outkasti ja lõuna räppi. Oo jaa, mõjud on tunda ja “Suk My Dick” on kui moneyshot Ying Yang Twinsi rahulolevatele nägudele. “Where`s Da G’s” ja “Excuse Me Please’is” kruiisib Dizzee kahe Outkasti dõupboiga Cadillacis.
Kerime tagasi. Dizzee album pidavat olema killah? Jess, “Maths and English” kasutab produtseerimise võimalusi, mis ei kuulu ootuspäraste alla. Kas Public Enemy “Bring The Noise” või Jay-Z “99 Problems”, tähtsamate näidetena, olid teile ootuspärased? Grime`i kontekstis on igasugune analoogne kogupauk ehk ootuspärane. Grime ongi suur analoogsaundide banalissimus. Kuid, et Dizzee, kes liigub popstaaride manu, teeb banalissimust edasi, väärib austust. Tsiteerides: “Gotta rise up gotta stand up tall, can`t let them see the end of Dizzee Rascal.”
Dizzee ei vangista ideaale, aga kui ringi vaatan, mida ma paremat näen, nuffin. 8