EHE EESTI EHE: Kadri Mälgu ehisnõel „Yehudi Menuhin” (2011, maalitud pirnipuu, must vääriskorall, kordieriit, akvamariin, almandiin, hõbe). Paremal Eve Margus-Villemsi rinnanõel „Illuminatio I” (2005, graveeritud mäekristall, raud, hõbe). Foto: Tanel Veenre
Kivilihvimiskunsti sünd ulatub tuhandete aastate taha Mesopotaamiasse. Kuigi teose „Edelstein/Kunst. Renaissance bis Heute“ („Vääriskivi/Kunst. Renessansist tänapäevani“) pealkiri viitab renessansile kui ajalisele piirile, on raamatu ajarada märksa kaugeleulatuvam: alguspunktiks võib pidada ikoonilist Gemma Augustead 1. sajandist pKr. Wilhelm ­Lindemanni kokkupandud raamat on Euroopa-keskne, geograafiliselt on selle keskpunkt Lindemanni kodulinn Idar-Oberstein Saksamaal, mida kutsutakse Euroopa vääriskivide pealinnaks. Siin asub ka Trieri ülikooli ehtekunsti osakond, parim kool õppimaks kivilihvimist.
Avalehele
0 Kommentaari