27.03.2009, 00:00
Favela metal
Soulfly konsert, Rockcafe"'s, Tallinn, 20. märts.
Eelmisel nädalal oli Eesti öises muusikataevas võimalik
näha lausa kaht tähte, kelle ladina-ameerika rütmid pidanuks
tuima eestlase oma leigusest lahti loksutama. Kui esimest neist, juba 70-le
liginevat Cesaria Evorat pidas aga enamik külastajaid liiga uimaseks ja
pealiskaudseks, suutis Brasiilia metal-kamp Soulfly, esimesest viimase hetkeni
gaas põhjas, oma senisest dikograafiast läbi kihutada, lisades
vürtsiks juurde ka laulja Max Cavalera esimese bändi Sepultura
lugusid, nagu “Chaos AD” või “Roots”. Maha
jäid vaid higised laibad ja õnnelikud näod, kes olid saanud
endal hääle ära karjuda. Kuigi Sepultura lood rahva poolt ehk
kõige soojemalt vastu võeti, tuleb siiski tunnistada, et Cavalera
lahkumine Sepulturast on üle dramatiseeritud ja teenimatult ta enda
bänd kuulsa mineviku varju jäänud. Soulfly suutis ette kanda
paremiku oma senisest diskograafiast, “Prophecy”,
“Primitive” ja lõpus kõlanud “Eye for an
Eye”, aga lisaks sellele suutsid nad oma rajusse andmisse integreerida
laiemalt ka kõik selle, mida me “brasiillaslikkuse” all
oleme harjunud silmas pidama – tribal-trummid, jalgpalli-chant’id
ja suur Brasiilia lipp laval moodustasid ühe terviku, täiendatud
pildi heas mõttes primitiivsusest, perkussiivsest kultuurist, kus ei
häbeneta vahetuid emotsioone, värve ega rütme.
Soulfly laiv oli laastavalt jõuline muusikaline elamus, mis andis ometi
laiema pildi ka bändi maailmast ja mõtetest.
Tundub
hämmastav, kuidas Max Cavalera suudab endiselt toore jõuga rahva
endale alluma panna, seda pärast nüüd juba 20aastast
lauljakarjääri ja Tallinna jõudmise hetkeks kaks aastat
järjest väldanud tuuri. Mees, kes korraks ka Eesti jalgpallikoondise
särgiga lavale ilmus, suutis lavalt “Ole-ole-ole-ole:
Soulfly!” karjudes üheks hetkeks ühendada rokipubliku samal
moel nagu armastatud vutikoondise fännid.