Näituse osa, mille kohta veel otsesemalt kehtib pealkiri "Kontor", vaatleb kunstniku sõnul "inimtegevust kontori miljöös koos seal produtseeruvate formularide, mnemotahvlite ja seinalehtedega, mis peab viitama kõige lahterdamise ja süstematiseerimise absurdsusele".

Kunstnik kasutab kollaaži ja viitab samuti tagasihaaravalt oma kunagistele liitpoplikele assamblaažidele, tuues sisse endale emblemaatilise kirju sitsi riba seinalehe päisliistuks sinna, kus nõukogude ajal asus kohustuslik kanooniline, kuid enamikule mõttetühi tekst.

Tähenduslik on, et kõige bürokraatlikumad parafraasid on paigutatud galerii kergelt kopituselõhnalisele keldrikorrusele. Hieronymus Bosch osutas oma maalidel, et negatiivsete jõudude toimimised on lõpuks mõistetud maa alla. Venekeelsele toimikule "Delo" on kaanele lisatud kujund, mida võiks mõista ka osutavat sõrme märkivana. Tähistagu ta kas pealekaebajat või lihtsalt ideoloogilist manitsejat. 1988. aastast pärit akadeemilises kujunduses formulari tekst teatab, et selle paberiga taotleti kolmeks kuuks luba saata välismaale trükitooteid. Kinnituseks oli nõutav eksperdist kunstiteadlase või NSVL kultuuriministeeriumi esindaja allkiri. Absurd ja iroonia viitavad koos minevikus läbi elatud painetele. Õõnsa sisuga toimikuid jätkub ka tänasesse, kas või pühendatud mõne ametlikult kehtestatud tähtpäeva märkimisele.

Ja muidugi esitleb Andres Tolts end kui väga head kujunduskunstnikku. Näitus pakub huvi nii minimalistliku disaini hindajale kui ühiskondliku allteksti otsijale. Kollaažide kuldsete peadega rõhknaelad plingivad valgust ja toetavad väljapaneku esteetilist ja iroonilist kontseptsiooni.

Andres Toltsi näitus "Kontor. Taevatabelid"
Hobusepea galeriis, kuni 13. märtsini.