Aga kui nüüd mõelda, kes Gnarls Barkley moodustavad, siis tuleb nentida, et just sellist pommi võiski ju oodata. Sest ega tegemist pole mingite papist poistega – sämplerivõlurist saundiarhitekt Danger Mouse on loomulikult tuntud kui Gorillaze teise plaadi produtsent, MF Doomi koostööpartner ja mees, kes viis kokku Jay Z ja biitlid (kurikuulus "The Grey Album"). Al Greeni ja Marvin Gaye vokaalne sohipoeg Cee-Lo on aga Atlanta hip-hopi ühe hinnatuima ekspordiartikli Goodie Mob asutajaliige ning hästitasustatud laulukirjutaja nii mitmelegi mogulile. Mis tähendab, et midagi oleks väga valesti, kui “St. Elswhere” ei kõlaks kindla võiduna.

Danger Mouse on nagu hullumeelne kokk, kes viskab ühte patta hapukapsad ja šokolaadi ning katab seapeki vahukoorega. Cee-Lo aga teeb suu lahti ja serveerib seda kummalist kulinaariaimet sellisel moel, et sulle tundub see elu kõige maitsvama kõhutäiena.

Üsna sarnast retsepti kasutas tegelikult ka Outkasti Andre 3000. Eks ta ole. Võrdlusi Outkastiga kleebitakse Gnarls Barkleyle külge nagu varastatud miljoneid Siim Kallasele. Tõsi ta on, et mõlemad ristavad edukalt hip-hoppi, rokki, funki ja poppi, aga seal, kus Andre kasutab valusalt hammustavat irooniat, liigub Gnarls Barkley lüürika hoopis tumedamatel radadel. “I´ve tried everything but suicide/ But it`s crossed my mind" nendib Cee-Lo soultroonika meistriteoses "Just A Thought", mis on minu jaoks üks plaadi pearoogi. Selles on külmavärinaid tekitavat eepilist suurvormilikkust, tuues kõrvu DJ Shadow ja tema  "Six Days’i". Või “Necromancer” – valus ood surnult sündinud suhetele “It`s naughty, very naughty necrophilia…” ja “ A Cosmopolitan, cocaine and an occasional pill in her”. Lisame siia Danger Mouse’i sünged breikbiidid ja kassiahastus on üsna käbe tulema.

Mida Gnarls Barkley siis teeb? Äng pestakse maha tantsuga. Välja pannakse näiteks "Smiley Face", mis kõlab nagu oleks selle tootnud erinevaid meelemürke manustanud  Phil Spector – kosmoseajastu Motown, The Supremes lahingulaeval “Galaktika” jne.  Või üllatav Violent Femmes’i kaver "Gone Daddy Gone", kus Danger Mouse keerab ette oma rokinäo.  Ja kui tuleb “The Last Time” ning Cee-Lo küsib “When was the last time you danced?”, siis ei jäägi muud kui püsti karata ja tantsida nagu homset polekski. 9