02.03.2007, 00:00
Jaan Ruus soovitab: "'Eufooria"'
Värske vene filmi tegevus areneb peaaegu piibellikus
maastikus: avaras lõputus stepis, järsus uhteorus, teedel, mis
kuhugi ei vii. Armunud vahetavad vaid retoorilisi sõnu ja needki
vaibuvad kitsede ja lehmade häälitsustesse. Lihtne, kuid sugestiivne
lugu mehest ja naisest ja vihkamisest. Noor ilus naine elas vanema mehega. Neil
oli väike tütar, aga ka kuri koer, kes hammustas tüdrukul
ära sõrme.
Noormehega (Maksim Ušakov) kohtus naine (Polina Agurejeva) ühes purjus pulmaseltskonnas. Sündis armastus esimesest pilgust ja enam ei saanud nad elada teineteiseta. Abielumees (Mihhail Okunev) on aga täis vihkamist ja maksab julmalt kätte.
Tunda on teatrilavastaja kätt ja see ongi teatrirežissööri Ivan Võrõpajevi debüütlavastus. Ta on ise ka stsenaariumi autor.
Operaator Andrei Naidenov on tegelased sulandanud lausa panteistlikku harmooniasse. Filmi kannavad kättemaks ja lootusetus.
Sugestiivseid tegevuspilte lõpetab tihti pimendus – nagu fotofilmis. Aidar Gainullini muusika juhib filmi ja annab tegevusele veneliku ääretu avaruse. Valiti võistlusprogrammi Veneetsias ja sai Grand Prix’ Varssavis.
Tallinnas Sõpruses
Noormehega (Maksim Ušakov) kohtus naine (Polina Agurejeva) ühes purjus pulmaseltskonnas. Sündis armastus esimesest pilgust ja enam ei saanud nad elada teineteiseta. Abielumees (Mihhail Okunev) on aga täis vihkamist ja maksab julmalt kätte.
Tunda on teatrilavastaja kätt ja see ongi teatrirežissööri Ivan Võrõpajevi debüütlavastus. Ta on ise ka stsenaariumi autor.
Operaator Andrei Naidenov on tegelased sulandanud lausa panteistlikku harmooniasse. Filmi kannavad kättemaks ja lootusetus.
Sugestiivseid tegevuspilte lõpetab tihti pimendus – nagu fotofilmis. Aidar Gainullini muusika juhib filmi ja annab tegevusele veneliku ääretu avaruse. Valiti võistlusprogrammi Veneetsias ja sai Grand Prix’ Varssavis.
Tallinnas Sõpruses