Sestap võrrelge Swansi näiteks teise kaaluka bändiga 80ndate alguse New Yorgist – ansambliga Sonic Youth. Sonic Youthi radikaalsus oli uudishimulik, uusi kõlamise viise, väljenduslikke sisse- ja väljapääse otsiv. Swans seevastu muutus aja jooksul lihtsalt perfektsemaks oma valemis, aeglasemaks, rängemaks, surus end üha kramplikumalt vastu oma vundamenti.

Kusagil 90. aastatel siiski näis, nagu oleksid nad sellest pinnasest läbi vajunud ja leiaksid end nüüd kusagil viirastuste maailmas. Sedaaegu hakkas bändi muusikasse sugenema elemente Ameerika muusikaloo peidetud hoovustest, alates bluusi painajatest ja lõpetades kantrilike haletsushoogudega. Kuid Gira ei ammuta neist allikatest ikkagi jõudu muutumiseks, edenemiseks ja kohanemiseks. Tema laulud ei laena endale sealt mingeid ekspressiivseid mudeleid. Swans on leidnud lihtsalt uutel plaatidel üha uusi viise raskepäraseks tardumiseks ja kui kogu nende loomingus on alati olnud religioosset hingust, ehkki muidugi ilma lunastuseta, siis nüüd mõjuvad Gira laulud justkui ruumikad ning samas kõdunevad ja kõledad katedraalid.